streda 14. decembra 2022

Aktivity v projekte Učíme sa inovatívne

 ZŠ Janovce  Halloween - spoznávať tradície krajiny, ktorej jazyk sa učíme, príprava halloweenskej výzdoby v triede, čítať text s porozumením, riešiť úlohy 

 


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Žiaci si prehlbujú svoje vedomosti najmä z anglického jazyka. Poznatky z hodín si fixujú prostredníctvom inovatívnych metód, zároveň zlepšujú svoje schopnosti pri práci s IKT. Hodiny prebiehajú najmä hravou formou, učíme sa komunikovať navzájom, čítať zaujímavé články s porozumením, zlepšujú sa sociálne vzťahy v triede.


 




 Program Alf - práca na počítači formou testovacieho programu, upevniť naučené poznatky. Slovesá - určiť spôsob - poznať a vedieť určiť slovesnú kategóriu. Vyhľadať v texte slovesá, vedieť sa opýtať. Vedieť základné poznatky o vetných členoch, znázorniť pomocou grafu danú vetu. Vyhľadať v literárnom texte - vetné členy podmet a prísudok - určiť správne prísudok či je slovesný, alebo sloveso menný. Podstatné mená - určovanie vzorov podstatných mien. Určovanie gramatických kategórií.

 

 



 Rozvoj pamäte, pozornosti, poznávacích schopnosti, vnímania, rozvoj komunikačných schopností . Čítanie detských časopisov - rozširovať slovnú zásobu, vedieť sa orientovať v texte, rozvíjať čítanie s porozumením, pomocou ilustrácie uhádnuť hádanku.

             

 



 Príprava na T5 - so žiakmi sme si spoločne prešli minuloročný test z monitoru.

  • Podstatné mená - žiaci si zábavnou formou zopakovali rod a číslo podstatných mien.                                                                                                                                     
  • Čítanie s porozumením - Danka a Janka - žiaci si prečítali krátky text a odpovedali na otázky, ktoré súviseli s literárnou ukážkou.                                                                                                                                                                                    
  •  Spodobovanie, vety podľa obsahu a melódia viet - so žiakmi sme si zopakovali delenie spoluhlások - znelé a neznelé. Spoločne sme určovali, kde v slovách dochádza
  • k spodobovaniu.                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

 




Vychádzky do okolia obce boli zamerané na pozorovanie a opis zmien počasia. Pri vyučovaní v prírode sme opakovali súhvezdia, planéty aj matematické rovnice.



 

Asertívna a efektívna komunikácia – vedieť pracovať s textom, rozoznať asertívnu komunikáciu od efektívnej, vedieť rozdiely, využiť v praxi. Spodobovanie spoluhlások – práca s pracovným listom, vyhľadávanie správnych odpovedí a práca s textom. Zopakovať si znelé a neznelé spoluhlásky. Interpunkcia – interpunkčné znamienka,  doplniť vhodné interpunkčné znamienka do textu v pracovnom zošite. Určiť správnu melódiu vety či ide o stúpavú, alebo klesavú. Encyklopédia zvierat -práca s textom, vyhľadávať odborné slová, archaizmy, neologizmy práca v skupinách, vedieť zapamätať si základné informácie. Písanie veľkých písmen, písanie čiarok – práca s textom. Vedieť vyhľadať všeobecné a vlastné podstatné mená.

 

 ZŠ Jarná Poprad

Počas októbrových aktivít sa žiaci venovali kreatívnym aktivitám a zdokonaľovali sa v čítaní anglickej literatúry. Tvorili jednoduché básničky s jesennou tematikou a spoločne si vytvorili plagát s básňami.

Spoločne sme oslávili sviatky všetkých zosnulých a Halloween tvorbou kreatívnych masiek a dekorácií.

Nezabudli sme ani na outdorové aktivity a boli sme sa spoločne poprechádzať po historickom centre Spišskej Soboty. Zachytené momenty sú na tomtolinku:https://drive.google.com/drive/folders/1vzi3Au1x5nrRwAUOfFtK2Re0XMpeGwUy?usp=sharing

 

 

Na tomto linku je video z pokusu výroby faraónového hada https://youtu.be/L288c02Q8Ng - ako sme čarovali – Poprad ZŠ Jarná

Počas novembra sme sa venovali STEM vzdelávaniu na škole a počas projektových hodín sme robili zábavné pokusy s chémiou a učili sme sa o prírode s odborníkom.

 


 

Boli sme aj na výlete v Smokovci, kde sme mali možnosť navštíviť ľadový dom a učiť sa o architektúre a stavaní chrámov v Jeruzaleme s náboženskou tematikou

 




 

ZŠ Krížová Ves

Počítame eurá a centy - finančná gramotnosť, vedieť sčítať a odčítať eurá a centy v bežnom živote, Kladné desatinné číslo –  vedieť zapísať a čítať desatinné číslo, Rád číslice v jeho zápise - určovať rád číslic v desatinnom čísle, Rozvinutý zápis desatinného čísla - zapísať desatinné číslo v desiatkovej sústave , Desatinné zlomky  - vytvoriť z desatinného čísla desatinný zlomok a naopak, Zobrazenie desatinného čísla na číselnej osi - vedieť určiť na  číselnej osy desatinné čísla

Využívanie rôznych foriem, metód a pomôcok aby sme žiakom umožnili lepšie zapamätanie si učiva a zároveň motivácia k vzdelávaniu sa seba samého. Tieto aktivity pomáhajú žiakom lepšie sa orientovať v učive a nám učiteľom dávajú možnosť kreativity a inovatívnosti

vo vzdelávaní sa našich žiakov.

 




 

ZŠ Ľubica

V Mesiaci október sme využili slnečné počasie na práca so žiakmi  v exteriéri, vyučovania

v prírode, návšteva skanzenu v Pribyline. Vzdelávanie pomocou názorných ukážok, environmentálna výchova, pozorovanie zvierat, následná maľba a prepájanie so vzdelávaním.

 

 Skanzen v Pribyline -múzeum ľudovej architektúry a stredovekých staviteľských pamiatok regiónu Liptov. Vzdelávanie pomocou názorných ukážok, ako sa žilo v minulosti, environmentálna výchova.

Opakovanie samohlások A, E, I, O,  u, U, osvojiť si písanie malých a veľkých tvarov písmen, dodržiavať veľkosť a správny tvar v riadku. Pripísať písaný tvar  k tlačenému písmenu, didaktickými hrami dopísať písmeno k obrázku, písať dĺžne nad samohlásky. Didaktická hra: Všetko spí, Prišla k nám teta z Ameriky, Hádž loptičku a povedz slovo...

           

Úprava materiálov, príprava nástenky, zavedenie cvičných zošitov, vlastná pomôcka na výučbu  - stavebnica Lego, guľôčky, násobky do 100.

 






Využívanie rôznych didaktických aj interaktívnych pomôcok ako inovatívna forma vzdelávania žiakov.

pozíciu hlásky v slove v zvukovej i písanej forme - osvojiť si písanie malých a veľkých tvarov písmen - pripísať k tlačenému tvaru písmena písaný tvar - skúsiť písať tlačené tvary         

 Využitie interaktívnej pomôcky na cvičenie pozornosti, pamäte aj samostatnosti. Rozvíjanie slovnej zásoby pri opise obrázka s využitím slovies.