V mesiaci august pracovali lektori so žiakmi prevážne v exteriéri, kde im pripravili zaujímavé aktivity. Do činnosti v tomto mesiaci sa zapojili Základné školy - Ľubica, Poprad, Žakovce.
Zážitkovým učením si žiaci zopakovali učivo
z vlastivedy, prírodovedy, biológie, histórie aj geografie. Lektori sa snažili motivovať k učeniu
rôznymi formami práce aj spôsobmi, využitím mobilných aplikácií, či tvorivými
činnosťami v exteriéri či interiéri.
V mesiaci september začali lektori pracovať
v školách a motivovať žiakov k učeniu nie len prácou
v zošitoch, ale aj hrovými aktivitami.
ZŠ Žakovce
Aktivity so žiakmi v mesiaci august
boli prevádzané v exteriéri aj v interiéri obecnej knižnice v Žakovciach, kde
prebiehali tvorivé dielne, žiaci si vyrobili obrázky, zvieratá z rôznych
materiálov. V exteriéri pozorovali vtáctvo v okolí obce, vychádzka bola ku
rozhliadni a žiaci pozorovali vtákov s ďalekohľadmi. Jeden deň sme venovali
historickému mestu Kežmarok, kde poznávali žiaci historické pamiatky a
navštívili Kežmarský hrad. Všetky tieto aktivity neboli len zábavne, ale aj
poučné a v deťoch zanechávali veľký zážitok.
Na prvých hodinách sa
žiaci oboznámili s novými učebnicami, čo sa v tomto šk. roku budú učiť.
Zopakovali sme spolu číselný rad do 100 sčítanie, odčítanie, číselný rad a správne čítanie čísel. Pracovali sme na
interaktívnej tabuli, využívali sme počítadla a žiaci pracovali samostatne.
Hravou formou sme zopakovali násobilku kde starší žiaci súťažili kto prvý
vypočíta príklady. Čítali sme krátke úryvky z kníh ktoré máme v triede a
prepisovali text. Zdokonalili sa v čítaní viacslabičných slov a v čítaní so
správnou intonáciou. Žiaci Zahrali sme
si spoločne hru dostihy a sazky, kde sa žiaci učili vnímať hodnotu peňazí a
pracovať s nimi.
- Úvodná hodina - opakovanie, konverzácia v anglickom jazyku, hrať didaktické hry na interaktívnej tabuli (pexeso, dopĺňať písmená do slov, tvoriť slová)
- Určitý a neurčitý člen - rozlišovať, opakovanie osobných a privlastňovacích zámen, ich správne používanie a dopĺňanie do viet
- Abeceda a hláskovanie - precvičovať, skladať slová, vety, hrať anglickú spoločenskú hru zameranú na komunikáciu v skupine
- Formálna a neformálna komunikácia - rozlišovať pozdravy tvoriť jednoduché dialógy, riešiť zašifrované úlohy v pracovnom liste
- Technológie a zariadenia - opakovať a precvičovať slovnú zásobu, hrať hry na interaktívnej tabuli (pexeso, osemsmerovka)
- Žiaci si prehlbujú svoje vedomosti najmä z anglického jazyka. Poznatky z hodín si fixujú prostredníctvom inovatívnych metód, zároveň zlepšujú svoje schopnosti pri práci s IKT. Hodiny prebiehajú najmä hravou formou, učíme sa komunikovať navzájom, zlepšujú sa sociálne vzťahy v triede.
- Opakovanie anglických slovíčok
Čítanie detských kníh - zábavné dotvárať príbeh, rozširovať slovnú zásobu, čítať s porozumením. Hravé písmenká - priraďovať slová k obrázkom, utvárať nové slová z rozhádzaných písmen, vyhľadávať určené hlásky a písmená - písmenkové pexeso . Matematické hry na upevňovanie sčítania a odčítania v číselnom obore do 20 bez prechodu desiatky - interaktívne cvičenia na tabletoch, pyramídy, pexesá - precvičovať sčítanie a odčítanie. Číselný vláčik - precvičovať usporiadania číselného radu, porovnávať čísla. Námetová hra V obchode na rozvoj finančnej gramotnosti, sčítať a odčítať do 20.
Mesiac september bol zmeraný prevažne na opakovanie učiva, kde sme preberali: Počtové operácie s prirodzenými číslami - násobiť, deliť, poznať algoritmus delenia viacciferných čísel, vykonať skúšku správnosti počtovej operácie. Tieto úlohy žiaci riešili samostatne, tak, aby boli pripravení k hodnoteniu. V opakovaní geometrie sme sa zamerali na trojuholník, štvorec, obdĺžnik - museli vedieť vypočíta obvod a obsah štvorca, obdĺžnika a trojuholníka. Opakovali sme taktiež premena jednotiek dĺžky - premieňať základné jednotky a zaokrúhľovanie čísel. Tieto aktivity žiakom pomáhajú pre lepšie pochopenie matematických operácií, kedy si môžu neustále opakovať a riešiť rôzne matematické úlohy.
V skupine pracujem
so žiakmi, ktorí neustále potrebujú opakovať učivo a vysvetľovať, aby
pochopili zadanie.
ZŠ Ľubica
V určenom termíne v mesiaci august sme sa zúčastnili exkurzie - výletu do Tatranskej Lomnice, kde sme so žiakmi navštívili Botanickú záhradu a potom múzeum TANAP. Do Tatranskej Lomnice sme cestovali autobusom. Aktivita prebehla podľa plánu, ciele boli splnené. Strávili sme pekný deň v prírode a poznali nové miesta a informácie.
Vyučovanie v prírode -
poznávanie fauny a
flóry v
okolí Vysokých Tatier,
ktoré nás obklopujú
V mesiaci september sme
začali pracovať so žiakmi skupinovou
činnosťou v rámci doučovania a vzdelávania v oblasti primárneho vzdelávania v
základnej škole. Opakovanie učiva z
druhého ročníka. Hláska, písmeno, abeceda. Slabičné slová, rozlišovacie
znamienka. Odčítanie a sčítanie do 100.
Vymenovať
číselný rad od 0 do 100. Doplniť znamienka <, >, =
V slovenskom
jazyku sme si zopakovali veľké a
malé písmená abecedy.
Zoraďovať
písmená podľa abecedy a abecedného radu. Podčiarkovať veľké písmená.
Vyučovanie
v exteriéri pokračovalo aj v mesiaci september, kedy sme spoločne so
žiakmi navštívili Ľubovniansky hrad.
ZŠ
Poprad Jarná
Počas aktivít v mesiaci
august sme sa venovali outdorovým aktivitám zameraným na plávanie
ktorého úlohou bolo nájsť
šifru zakódovanú pri drevených sochách v Kvetnici.
Žiaci si prehĺbili vedomosti o faune a flóre nášho kraja a zapojili sa svojou odpoveďou aj do súťaže. Počas posledného stretnutia mali možnosť oboznámiť sa s históriou mesta a jeho častí v hľadaní pokladu /geocashky/ v uliciach mesta.
September sme sa snažili správne skombinovať outdoorové aktivity s aktivitami v interiéri. Boli sme na poznávacom výlete v Tatrách, kde sme pozorovali živočíchy a prírodu, ako sa pripravujú na jeseň.
Spojili sme to s
prechádzkou na čerstvom vzduch. Žiaci mali možnosť dozvedieť sa viac o živote
ropuchy v jej prirodzenom prostredí a potrebné informácie hľadali na internete.
Venovali sa aj vypracovaniu plagátu, ktorý zachytil tieto základné informácie.
Na rozvoj jazykových zručností sme pozerali anglický film „Neobyčajná tvár“.
Žiaci mali možnosť zlepšiť si posluch v anglickom jazyku. Taktiež si vytvárali
„LapBook“ ako pomôcku pre ich vzdelávanie v cudzom jazyku.