ZŠ Janovce
Halloween -
spoznávať tradície krajiny, ktorej jazyk sa učíme, príprava halloweenskej
výzdoby v triede, čítať text s porozumením, riešiť úlohy
Žiaci
si prehlbujú svoje vedomosti najmä z anglického jazyka. Poznatky z hodín si
fixujú prostredníctvom inovatívnych metód, zároveň zlepšujú svoje schopnosti
pri práci s IKT. Hodiny prebiehajú najmä hravou formou, učíme sa komunikovať
navzájom, čítať zaujímavé články s porozumením, zlepšujú sa sociálne vzťahy v
triede.
Program Alf -
práca na počítači formou testovacieho programu, upevniť naučené poznatky.
Slovesá - určiť spôsob - poznať a vedieť určiť slovesnú kategóriu. Vyhľadať v texte
slovesá, vedieť sa opýtať. Vedieť základné poznatky o vetných členoch,
znázorniť pomocou grafu danú vetu. Vyhľadať v literárnom texte - vetné členy
podmet a prísudok - určiť správne prísudok či je slovesný, alebo sloveso menný.
Podstatné mená - určovanie vzorov podstatných mien. Určovanie gramatických
kategórií.
Rozvoj pamäte, pozornosti, poznávacích
schopnosti, vnímania, rozvoj komunikačných schopností . Čítanie detských
časopisov - rozširovať slovnú zásobu, vedieť sa orientovať v texte, rozvíjať
čítanie s porozumením, pomocou ilustrácie uhádnuť hádanku.
Príprava na T5
- so žiakmi sme si spoločne prešli minuloročný test z monitoru.
- Podstatné mená - žiaci si zábavnou formou zopakovali rod a číslo podstatných
mien.
- Čítanie s porozumením - Danka a Janka - žiaci si prečítali krátky text a
odpovedali na otázky, ktoré súviseli s literárnou ukážkou.
- Spodobovanie,
vety podľa obsahu a melódia viet - so žiakmi sme si zopakovali delenie
spoluhlások - znelé a neznelé. Spoločne sme určovali, kde v slovách dochádza
- k
spodobovaniu.
Vychádzky do okolia obce boli zamerané na pozorovanie
a opis zmien počasia. Pri vyučovaní v prírode sme opakovali súhvezdia,
planéty aj matematické rovnice.
Asertívna a efektívna
komunikácia – vedieť pracovať s textom, rozoznať asertívnu komunikáciu od
efektívnej, vedieť rozdiely, využiť v praxi. Spodobovanie spoluhlások – práca s
pracovným listom, vyhľadávanie správnych odpovedí a práca s textom. Zopakovať
si znelé a neznelé spoluhlásky. Interpunkcia – interpunkčné znamienka, doplniť vhodné interpunkčné znamienka do
textu v pracovnom zošite. Určiť správnu melódiu vety či ide o stúpavú, alebo
klesavú. Encyklopédia zvierat -práca s textom, vyhľadávať odborné slová,
archaizmy, neologizmy práca v skupinách, vedieť zapamätať si základné informácie.
Písanie veľkých písmen, písanie čiarok – práca s textom. Vedieť vyhľadať
všeobecné a vlastné podstatné mená.
ZŠ
Jarná Poprad
Počas októbrových aktivít sa žiaci venovali kreatívnym
aktivitám a zdokonaľovali sa v čítaní anglickej literatúry. Tvorili jednoduché
básničky s jesennou tematikou a spoločne si vytvorili plagát s básňami.
Spoločne sme oslávili sviatky všetkých zosnulých a
Halloween tvorbou kreatívnych masiek a dekorácií.
Nezabudli sme ani na outdorové aktivity a boli sme sa
spoločne poprechádzať po historickom centre Spišskej Soboty. Zachytené momenty
sú na tomtolinku:https://drive.google.com/drive/folders/1vzi3Au1x5nrRwAUOfFtK2Re0XMpeGwUy?usp=sharing
Na tomto linku je video z pokusu výroby faraónového
hada https://youtu.be/L288c02Q8Ng
- ako sme čarovali – Poprad
ZŠ Jarná
Počas novembra sme sa venovali STEM vzdelávaniu na
škole a počas projektových hodín sme robili zábavné pokusy s chémiou a učili
sme sa o prírode s odborníkom.
Boli sme aj na výlete v Smokovci, kde sme mali možnosť
navštíviť ľadový dom a učiť sa o architektúre a stavaní chrámov v Jeruzaleme s
náboženskou tematikou
ZŠ
Krížová Ves
Počítame eurá a centy - finančná gramotnosť, vedieť
sčítať a odčítať eurá a centy v bežnom živote, Kladné desatinné číslo – vedieť zapísať a čítať desatinné číslo, Rád
číslice v jeho zápise - určovať rád číslic v desatinnom čísle, Rozvinutý zápis
desatinného čísla - zapísať desatinné číslo v desiatkovej sústave , Desatinné
zlomky - vytvoriť z desatinného čísla
desatinný zlomok a naopak, Zobrazenie desatinného čísla na číselnej osi -
vedieť určiť na číselnej osy desatinné
čísla
Využívanie
rôznych foriem, metód a pomôcok aby sme žiakom umožnili lepšie zapamätanie
si učiva a zároveň motivácia k vzdelávaniu sa seba samého. Tieto
aktivity pomáhajú žiakom lepšie sa orientovať v učive a nám učiteľom
dávajú možnosť kreativity a inovatívnosti
vo
vzdelávaní sa našich žiakov.
ZŠ
Ľubica
V Mesiaci
október sme využili slnečné počasie na práca so žiakmi v exteriéri, vyučovania
v
prírode, návšteva skanzenu v Pribyline. Vzdelávanie pomocou názorných ukážok,
environmentálna výchova, pozorovanie zvierat, následná maľba a prepájanie so
vzdelávaním.
Skanzen v
Pribyline -múzeum ľudovej architektúry a stredovekých staviteľských pamiatok
regiónu Liptov. Vzdelávanie pomocou názorných ukážok, ako sa žilo v minulosti,
environmentálna výchova.
Opakovanie samohlások A,
E, I, O, u, U, osvojiť si písanie malých
a veľkých tvarov písmen, dodržiavať veľkosť a správny tvar v riadku. Pripísať
písaný tvar k tlačenému písmenu,
didaktickými hrami dopísať písmeno k obrázku, písať dĺžne nad samohlásky.
Didaktická hra: Všetko spí, Prišla k nám teta z Ameriky, Hádž loptičku a povedz
slovo...
Úprava materiálov, príprava nástenky, zavedenie
cvičných zošitov, vlastná pomôcka na výučbu
- stavebnica Lego, guľôčky, násobky do 100.
Využívanie rôznych
didaktických aj interaktívnych pomôcok ako inovatívna forma vzdelávania žiakov.
pozíciu hlásky v slove v zvukovej i písanej forme -
osvojiť si písanie malých a veľkých tvarov písmen - pripísať k tlačenému tvaru
písmena písaný tvar - skúsiť písať tlačené tvary
Využitie interaktívnej pomôcky na cvičenie pozornosti,
pamäte aj samostatnosti. Rozvíjanie slovnej zásoby pri opise obrázka
s využitím slovies.