streda 5. júna 2024

Aktivity v projekte Edukačné aktivity zamerané na vzdelávanie detí, mládeže a dospelých prostredníctvom kultúrnoosvetových aktivít.

                                        Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia


Dejiny umenia a umeleckých remesiel a filozofia umenia a kultúry pri príležitosti exkurzie na zámok Betliar

-        Porozumieť stavebnému štýlu zámku Betliar.

-        Diskutovať o dejinách umenia a umeleckých remesiel s dôrazom na konkrétny sloh.

-        Analyzovať historický a kultúrny význam zámku Betliar a jeho umeleckých zbierok.


Privítanie a predstavenie cieľov seminára

-        Stručné predstavenie programu a cieľov seminára.

-        Vysvetlenie, prečo je zámok Betliar významný z hľadiska dejín umenia a kultúry.

Krátka diskusia o očakávaniach

-        Otázky pre účastníci: Čo viete o zámku Betliar? Aké umelecké a kultúrne prvky očakávate, že uvidíte?

História a vývoj zámku Betliar.

-        Architektonické prvky a charakteristiky konkrétneho stavebného slohu.

-        Vplyvy a inšpirácie pri stavbe zámku.

Skupinová práca a analýza

-        Diskusia o použitých stavebných technikách, materiáloch a estetických princípoch.

Prehliadka zámku Betliar

-        Historický prehľad zámku Betliar.

-        Prehliadka architektonických prvkov a umeleckých zbierok.

-        Diskusia o historickom a kultúrnom význame jednotlivých exponátov.

Diskusia na mieste

-        Otázky a odpovede na mieste prehliadky.

-        Diskusia o videných dielach a ich estetických a filozofických aspektoch.


Záverečná diskusia a hodnotenie

-        Každý účastník alebo skupina účastníkov krátko predstaví svoje zistenia a reflexie z exkurzie.

-        Diskusia o vplyve návštevy na ich porozumenie umenia a kultúry.


Dejiny výtvarného umenia, umeleckých remesiel a filozofia umeleckej kultúry pri zameraní sa na impresionistické vnímanie

-        Porozumieť základným princípom impresionizmu.

-        Analyzovať vplyv impresionistickej filozofie na výtvarné umenie.

-        Vytvoriť vlastné umelecké dielo inšpirované impresionizmom.


Privítanie a predstavenie cieľov seminára

-        Stručné predstavenie programu a cieľov seminára.

-        Rozdelenie študentov do skupín pre skupinové aktivity.

Úvodná diskusia o impresionizme

-        Otázky pre účastníci: Čo viete o impresionizme? Poznáte nejakých impresionistických maliarov?




      Spoločné hodnotenie a záverečné zhrnutie 

Dokončovanie umeleckých diel

-        Účastníci dokončujú svoje umelecké diela, pridávajú detaily a finalizujú kompozície.

Záverečná prezentácia a hodnotenie

-        Každý účastník krátko predstaví svoje dielo a vysvetlí, akým spôsobom sa inšpiroval impresionistickou filozofiou a technikami.

Spoločné hodnotenie a diskusia o procese tvorby a výsledkoch.seminára.

Prehľad o impresionizmu

-        Vznik impresionizmu: historický a sociálny kontext.

-        Hlavné charakteristiky impresionizmu: techniky, témy, farebná paleta.

-        Významní impresionistickí umelci: Claude Monet, Pierre-Auguste Renoir, Edgar Degas, Camille Pissarro, ...

Diskusia a analýza umeleckých diel

-        Skupinová práca: Každá skupina dostane reprodukcie významných impresionistických diel.

-        Analýza diel: Účastníci diskutujú o technikách, použití farieb a svetla, kompozícii a témach diel.

Filozofické aspekty impresionizmu

-        Filozofické východiská impresionizmu: subjektivita vnímania, okamih a dojem, vzťah k prírode.

-        Vplyv impresionizmu na moderné umenie: postimpresionizmus, fauvizmus, expresionizmus,...

Diskusia a prípadové štúdie

-        Skupinová práca: Účastníci analyzujú filozofické otázky na príkladoch konkrétnych umeleckých diel a projektov.

-        Prezentácia výsledkov a diskusia.

 

Praktický workshop - Maľba v štýle impresionizmu

Úvod do techník impresionistickej maľby

-        Predstavenie techník používaných impresionistami: bodkovanie, krátke ťahy štetcom, vrstvenie farieb, práca so svetlom.

Praktická ukážka

-        Inštruktor predvedie techniky na vytvorenie jednoduchého impresionistického obrazu.



Edukačné aktivity zamerané na vzdelávanie detí, mládeže a dospelých prostredníctvom kultúrnoosvetových aktivít - Fond na podporu umenia

 

https://crz.gov.sk/zmluva/9275874/

Edukačné aktivity zamerané na budovanie, kultivovanie a získavanie nového publika pre reflexiu umenia a kultúry v rámci spoločenskovedných disciplín - filozofia, kultúrne štúdie, estetika, sociológia, psychológia), ktoré reflektujú umenie, kultúru, populárnu alebo masovú kultúru.
Ciele OZ Zvonkohra: organizácia umeleckých a tvorivých dielní, vzdelávacích aktivít a podporovať záujem o výtvarné techniky a remeselné zručnosti, podporiť záujem verejnosti o spoločenskovedné disciplíny, podporovať tvorivých a kreatívnych ľudí, budovať, spravovať a rozširovať záujem o reflexiu umenia a kultúry, obnovu a zachovávanie remeselných zručností a tradičných remesiel.
Hlavné projektové aktivity: organizácia workshopov, tvorivých dielní a aktivít zameraných na budovanie, kultivovanie a získavanie nového publika pre reflexiu umenia a kultúry v rámci filozofie, kultúrnej štúdie, estetiky, sociológie, psychológie.
Cieľové skupiny: deti, mládež a dospelí v okrese Kežmarok, žiaci a študenti od základnej školy po vysokú školu, pracujúci dospelí, dôchodcovia.

Cieľové skupiny: deti, mládež a dospelí v okrese Kežmarok, žiaci a študenti od základnej školy po vysokú školu, pracujúci dospelí, dôchodcovia.
S každou vekovou kategóriou, skupinou budeme pracovať v rámci workshopov, tvorivých dielní a aktivít zameraných na budovanie, kultivovanie a získavanie nového publika pre reflexiu umenia a kultúry v rámci spoločenskovedných disciplín ako sú filozofia, kultúrne štúdie, estetika, sociológia, psychológia. Tieto skupiny, ktoré sa zúčastnia projektu a daných aktivít sa vzdelajú v daných témach, rozšíria si obzory a vedomosti, ktoré ich posunú v tvorení, sebarealizácii, v kritickej reflexii umenia a kultúry.








piatok 27. októbra 2023

Meet and Code 2023

 

Čo je iniciatíva Meet and Code

Kto stojí za iniciatívou Meet and Code

Za iniciatívou Meet and Code stoja jej organizátori, partneri Haus des Stiftens fuer Unternehmen und Non-Profits gGmbH (Haus des Stiftens), organizácia TechSoup Europe s jej partnermi v jednotlivých krajinách siete TechSoup Europe a hlavní finanční donori – spoločnosti Amazon a SAP, ktorí umožňujú realizovať iniciatívu prostredníctvom finančnej podpory a poskytovaním zdrojov pre neziskové organizácie. Organizácia Haus des Stiftens je zodpovedná za iniciatívu a celkové riadenie projektu. TechSoup Europe koordinuje financovanie a operácie jednotlivých partnerov v krajinách siete TechSoup Europe. Partneri TechSoup Europe sú zodpovední za koordináciu iniciatívy a výber podujatí, ktoré budú podporené v jednotlivých krajinách. Iniciatívu Meet and Code pôvodne založili organizácia Haus des Stiftens, firma SAP a TechSoup Europe.

Organizácia Haus des Stiftens, charitatívna spoločnosť registrovaná v Nemecku, prevádzkuje informačný portál portál Stifter-helfen v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku. IT portál Stifter-helfen poskytuje neziskovým organizáciám v týchto krajinách produkty vo forme darov alebo zliav od renomovaných IT spoločností, ako aj školenia a know-how v oblasti moderných technológií. V Nemecku bol IT portál spustený v roku 2008, v Rakúsku v roku 2012 a vo Švajčiarsku v roku 2013.

Organizácia TechSoup Europe je súčasťou globálnej siete TechSoup. Spolu s 24 partnerskými organizáciami, ktoré zastupujú rôzne oblasti aktivít od budovania kapacít cez občiansku angažovanosť, sociálne inovácie až po digitálnu inklúziu, pomáha viac ako 400 000 neziskovým organizáciám v 48 európskych krajinách budovať ich kapacity. Sieť partnerov poskytuje sociálnym inovátorom vhodné IT produkty, znalosti a služby, aby mohli efektívne využívať moderné technológie, a pritom sa zameriavať na ich základné poslanie, uskutočniť sociálnu zmenu.

Partnerom pre výber a podporu podujatí na Slovensku je nezisková organizácia Pontis n.o., ktorá je administrátorom programu Techsoup Slovensko.








Lego deň v škole:

Deti sa na stretnutí naučili nové vedomosti z rôznych oblastí a v druhej časti si zo špeciálnych setov kociek LEGO poskladali svoj vlastný model, ktorý sa hýbe alebo má dokonca motorček. Zlepšovali si jemnú motoriku, predstavivosť a technické zručnosti.
Medzi ďalšie aktivity patril mobilný detský kútik na evente Legodeň v škole. S deťmi sme sa nielen hrali, ale ich aj vzdelávali. Určené pre žiakov vo veku 8 - 10 rokov. Aktivita bola aj pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia a to z rómskej osady v Ľubici. 

Ozobotom po mape Slovenska:

Účastníci pracovali offline v časovom rozmedzí mesiac, kedy si pripravili a naprogramovali ozobotov tak, aby prešli po nakreslenej mape Slovenska a určených obciach, mestách, prírodných úkazoch, hradoch a podobne. Pracovali na princípe sprevádzania účastníkov na výlete, kedy im priblížili zaujímavé miesta zo Slovenska. Vyrobili vlastnú mapu, na ktorej nakreslili cestu pre ozobotov, ich zastavenia, prekážky, ktoré museli obísť. Práca a programovanie ozobotov mala aj vzdelávaciu časť o konkrétnom učive o Slovensku v rámci učiva z vlastivedy, prírodovedy. V rámci programovania sa využili nielen ozoboti ale aj iné napríklad robotické lego stavebnice a podobne . Podujatie bolo určené pre žiakov 4. ročníka základnej školy v počte 20 ks, ktorí sa priamo zapojili do programovania.





streda 30. augusta 2023

Projekt Učíme sa digitálne

Konkrétnym cieľom projektu je Zlepšenie digitálnych zručností a inklúzie znevýhodnených jednotlivcov do digitálneho trhu. 

Projekt prebieha v obci Ľubica okres Kežmarok v rómskej osade, kde žijú obyvatelia znevýhodnených skupín.

V rámci projektu pomocou aktivít administratívnych kapacít lektorov, asistentov, inštruktorov, metodikov vzdelávame účastníkov v rámci digitálnych technológií, rozvíjame ich digitálnu gramotnosť a bezpečnosť, pripravujeme na život s internetom znevýhodnenú skupinu účastníkov z rómskej osady v Ľubici, ktorí majú zdravotné znevýhodnenie a pochádzajú zo sociálne znevýhodneného prostredia.

Účastníci projektu sa vzdelávajú osobne formou stretnutí, ale aj online. Zároveň vytvárame metodický materiál na prácu s touto skupinou tak, aby sa dal využiť aj v budúcnosti. Stretnutia s účastníkmi projektu sa konajú v učebni a priestoroch OZ Zvonkohra.

Počítačová gramotnosť sa dnes stáva stále dôležitejšou v rôznych oblastiach života. Osobné počítače by sme vo všeobecnosti mohli charakterizovať ako zariadenia na spracovanie informácií. Tieto kurzy a programy učenia pomáhajú školiacim sa orientovať v počítačových programoch. Vďaka týmto jednoduchým programom sa učia pracovať so softvérom, prezentáciami, textovými dokumentmi a objavujú ďalšie možnosti počítačového mechanizmu.

Pomáhame hlavne tým, ktorí majú snahu sa ďalej vzdelávať a posúvať v tejto oblasti. Snažíme sa im  pomáhať, poradiť, nasmerovať ich na ten správny zdroj informácií, napríklad pri hľadaní práce na trhu, písaní žiadosti do práce, tvorbe motivačných listov, písaní štruktúrovaného životopisu a pod. 

Účastník projektu bude vedieť pracovať s web vyhľadávačom, dokáže sa orientovať vo vyhľadaných informáciách. Dôraz kladieme na využívanie elektronickej pošty, na možnosti vyhľadávania informácií na internete, používaní informácií z internetu, zvládnutie komunikácie pomocou elektronickej pošty, prácu s dokumentmi a súbormi.  



Projekt Učíme sa digitálne

 

Tento projekt sa realizuje vďaka podpore Európskej únie a Operačného programu Integrácia vzdelávania spolufinancovaný Európskym fondom regionálneho rozvoja.

Výška poskytnutého príspevku je 53755,52 eur. Celková dĺžka realizácie aktivít projektu je 13 mesiacov. Začiatok realizácie december 2022, koniec december 2023.

Hlavným cieľom projektu je rozvoj digitálnych zručností, zjednodušeného prístupu k internetu, informáciám a službám VS ako aj rozvoj participácie na digitálnom trhu pre znevýhodnené skupiny.  Konkrétnym cieľom projektu je Zlepšenie digitálnych zručností a inklúzie znevýhodnených jednotlivcov do digitálneho trhu.  Účastníci projektu rozvíjajú svoje digitálne zručnosti, učia sa orientovať na digitálnom trhu, aby sa posunuli ďalej a aj takto sa vymanili zo znevýhodnenej skupiny.

Projekt prebieha v obci Ľubica okres Kežmarok v rómskej osade, kde žijú obyvatelia znevýhodnených skupín.