pondelok 10. júna 2024
streda 5. júna 2024
Aktivity v projekte Edukačné aktivity zamerané na vzdelávanie detí, mládeže a dospelých prostredníctvom kultúrnoosvetových aktivít.
Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia
Dejiny umenia a
umeleckých remesiel a filozofia umenia a kultúry pri príležitosti exkurzie na
zámok Betliar |
-
Porozumieť stavebnému štýlu zámku Betliar. -
Diskutovať o dejinách umenia a umeleckých remesiel s dôrazom na konkrétny
sloh. - Analyzovať historický a kultúrny význam zámku Betliar a jeho umeleckých zbierok. |
Privítanie
a predstavenie cieľov seminára -
Stručné predstavenie programu a
cieľov seminára. -
Vysvetlenie, prečo je zámok Betliar
významný z hľadiska dejín umenia a kultúry. Krátka
diskusia o očakávaniach -
Otázky pre účastníci: Čo viete o
zámku Betliar? Aké umelecké a kultúrne prvky očakávate, že uvidíte?
Spoločné hodnotenie a záverečné zhrnutie
Spoločné hodnotenie a diskusia o procese tvorby a výsledkoch.seminára.
|
Edukačné aktivity zamerané na vzdelávanie detí, mládeže a dospelých prostredníctvom kultúrnoosvetových aktivít - Fond na podporu umenia
https://crz.gov.sk/zmluva/9275874/
Edukačné aktivity zamerané na budovanie, kultivovanie a získavanie nového publika pre reflexiu umenia a kultúry v rámci spoločenskovedných disciplín - filozofia, kultúrne štúdie, estetika, sociológia, psychológia), ktoré reflektujú umenie, kultúru, populárnu alebo masovú kultúru.
Ciele OZ Zvonkohra: organizácia umeleckých a tvorivých dielní, vzdelávacích aktivít a podporovať záujem o výtvarné techniky a remeselné zručnosti, podporiť záujem verejnosti o spoločenskovedné disciplíny, podporovať tvorivých a kreatívnych ľudí, budovať, spravovať a rozširovať záujem o reflexiu umenia a kultúry, obnovu a zachovávanie remeselných zručností a tradičných remesiel.
Hlavné projektové aktivity: organizácia workshopov, tvorivých dielní a aktivít zameraných na budovanie, kultivovanie a získavanie nového publika pre reflexiu umenia a kultúry v rámci filozofie, kultúrnej štúdie, estetiky, sociológie, psychológie.
Cieľové skupiny: deti, mládež a dospelí v okrese Kežmarok, žiaci a študenti od základnej školy po vysokú školu, pracujúci dospelí, dôchodcovia.
Cieľové skupiny: deti, mládež a dospelí v okrese Kežmarok, žiaci a študenti od základnej školy po vysokú školu, pracujúci dospelí, dôchodcovia.
S každou vekovou kategóriou, skupinou budeme pracovať v rámci workshopov, tvorivých dielní a aktivít zameraných na budovanie, kultivovanie a získavanie nového publika pre reflexiu umenia a kultúry v rámci spoločenskovedných disciplín ako sú filozofia, kultúrne štúdie, estetika, sociológia, psychológia. Tieto skupiny, ktoré sa zúčastnia projektu a daných aktivít sa vzdelajú v daných témach, rozšíria si obzory a vedomosti, ktoré ich posunú v tvorení, sebarealizácii, v kritickej reflexii umenia a kultúry.
streda 13. decembra 2023
piatok 27. októbra 2023
Meet and Code 2023
Čo je iniciatíva Meet and Code
Kto stojí za iniciatívou Meet and Code
Za iniciatívou Meet and Code stoja jej organizátori, partneri Haus des Stiftens fuer Unternehmen und Non-Profits gGmbH (Haus des Stiftens), organizácia TechSoup Europe s jej partnermi v jednotlivých krajinách siete TechSoup Europe a hlavní finanční donori – spoločnosti Amazon a SAP, ktorí umožňujú realizovať iniciatívu prostredníctvom finančnej podpory a poskytovaním zdrojov pre neziskové organizácie. Organizácia Haus des Stiftens je zodpovedná za iniciatívu a celkové riadenie projektu. TechSoup Europe koordinuje financovanie a operácie jednotlivých partnerov v krajinách siete TechSoup Europe. Partneri TechSoup Europe sú zodpovední za koordináciu iniciatívy a výber podujatí, ktoré budú podporené v jednotlivých krajinách. Iniciatívu Meet and Code pôvodne založili organizácia Haus des Stiftens, firma SAP a TechSoup Europe.
Organizácia Haus des Stiftens, charitatívna spoločnosť registrovaná v Nemecku, prevádzkuje informačný portál portál Stifter-helfen v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku. IT portál Stifter-helfen poskytuje neziskovým organizáciám v týchto krajinách produkty vo forme darov alebo zliav od renomovaných IT spoločností, ako aj školenia a know-how v oblasti moderných technológií. V Nemecku bol IT portál spustený v roku 2008, v Rakúsku v roku 2012 a vo Švajčiarsku v roku 2013.
Organizácia TechSoup Europe je súčasťou globálnej siete TechSoup. Spolu s 24 partnerskými organizáciami, ktoré zastupujú rôzne oblasti aktivít od budovania kapacít cez občiansku angažovanosť, sociálne inovácie až po digitálnu inklúziu, pomáha viac ako 400 000 neziskovým organizáciám v 48 európskych krajinách budovať ich kapacity. Sieť partnerov poskytuje sociálnym inovátorom vhodné IT produkty, znalosti a služby, aby mohli efektívne využívať moderné technológie, a pritom sa zameriavať na ich základné poslanie, uskutočniť sociálnu zmenu.
Partnerom pre výber a podporu podujatí na Slovensku je nezisková organizácia Pontis n.o., ktorá je administrátorom programu Techsoup Slovensko.
Medzi ďalšie aktivity patril mobilný detský kútik na evente Legodeň v škole. S deťmi sme sa nielen hrali, ale ich aj vzdelávali. Určené pre žiakov vo veku 8 - 10 rokov. Aktivita bola aj pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia a to z rómskej osady v Ľubici.
Ozobotom po mape Slovenska:
Účastníci pracovali offline v časovom rozmedzí mesiac, kedy si pripravili
a naprogramovali ozobotov tak, aby prešli po nakreslenej mape Slovenska a
určených obciach, mestách, prírodných úkazoch, hradoch a podobne. Pracovali na
princípe sprevádzania účastníkov na výlete, kedy im priblížili zaujímavé miesta
zo Slovenska. Vyrobili vlastnú mapu, na ktorej nakreslili cestu pre ozobotov,
ich zastavenia, prekážky, ktoré museli obísť. Práca a programovanie ozobotov mala
aj vzdelávaciu časť o konkrétnom učive o Slovensku v rámci učiva z vlastivedy,
prírodovedy. V rámci programovania sa využili nielen ozoboti ale aj iné
napríklad robotické lego stavebnice a podobne . Podujatie bolo určené pre
žiakov 4. ročníka základnej školy v počte 20 ks, ktorí sa priamo zapojili do
programovania.
štvrtok 12. októbra 2023
streda 30. augusta 2023
Projekt Učíme sa digitálne
Konkrétnym cieľom projektu je Zlepšenie digitálnych zručností a inklúzie znevýhodnených jednotlivcov do digitálneho trhu.
Projekt prebieha v obci Ľubica okres
Kežmarok v rómskej osade, kde žijú obyvatelia znevýhodnených skupín.
V rámci projektu pomocou aktivít administratívnych
kapacít lektorov, asistentov, inštruktorov, metodikov vzdelávame účastníkov
v rámci digitálnych technológií, rozvíjame ich digitálnu gramotnosť
a bezpečnosť, pripravujeme na život s internetom znevýhodnenú skupinu
účastníkov z rómskej osady v Ľubici, ktorí majú zdravotné
znevýhodnenie a pochádzajú zo sociálne znevýhodneného prostredia.
Účastníci projektu sa vzdelávajú osobne
formou stretnutí, ale aj online. Zároveň vytvárame metodický materiál na prácu
s touto skupinou tak, aby sa dal využiť aj v budúcnosti. Stretnutia
s účastníkmi projektu sa konajú v učebni a priestoroch OZ
Zvonkohra.
Počítačová gramotnosť sa dnes stáva stále dôležitejšou v rôznych oblastiach
života. Osobné počítače by sme vo všeobecnosti mohli charakterizovať ako
zariadenia na spracovanie informácií. Tieto kurzy a programy učenia
pomáhajú školiacim sa orientovať v počítačových programoch. Vďaka týmto
jednoduchým programom sa učia pracovať so softvérom, prezentáciami, textovými
dokumentmi a objavujú ďalšie možnosti počítačového mechanizmu.
Pomáhame hlavne tým, ktorí majú snahu sa ďalej vzdelávať a posúvať
v tejto oblasti. Snažíme sa im
pomáhať, poradiť, nasmerovať ich na ten správny zdroj informácií,
napríklad pri hľadaní práce na trhu, písaní žiadosti do práce, tvorbe
motivačných listov, písaní štruktúrovaného životopisu a pod.
Účastník projektu bude vedieť pracovať s web vyhľadávačom, dokáže sa orientovať
vo vyhľadaných informáciách. Dôraz kladieme na využívanie elektronickej pošty,
na možnosti vyhľadávania informácií na internete, používaní informácií z internetu,
zvládnutie komunikácie pomocou elektronickej pošty, prácu s dokumentmi
a súbormi.
Projekt Učíme sa digitálne
Tento projekt sa realizuje vďaka podpore Európskej
únie a Operačného programu Integrácia vzdelávania spolufinancovaný
Európskym fondom regionálneho rozvoja.
Výška poskytnutého príspevku je 53755,52 eur. Celková
dĺžka realizácie aktivít projektu je 13 mesiacov. Začiatok realizácie december
2022, koniec december 2023.
Hlavným cieľom projektu je rozvoj digitálnych
zručností, zjednodušeného prístupu k internetu, informáciám a službám
VS ako aj rozvoj participácie na digitálnom trhu pre znevýhodnené skupiny. Konkrétnym cieľom projektu je Zlepšenie
digitálnych zručností a inklúzie znevýhodnených jednotlivcov do
digitálneho trhu. Účastníci projektu
rozvíjajú svoje digitálne zručnosti, učia sa orientovať na digitálnom trhu, aby
sa posunuli ďalej a aj takto sa vymanili zo znevýhodnenej skupiny.
Projekt prebieha v obci Ľubica okres Kežmarok
v rómskej osade, kde žijú obyvatelia znevýhodnených skupín.