streda 14. decembra 2022

Aktivity v projekte Učíme sa inovatívne

V mesiaci august pracovali lektori so žiakmi prevážne v exteriéri, kde im pripravili zaujímavé aktivity. Do činnosti v tomto mesiaci sa zapojili Základné školy - Ľubica, Poprad, Žakovce.

Zážitkovým učením si žiaci zopakovali učivo z vlastivedy, prírodovedy, biológie, histórie aj geografie.  Lektori sa snažili motivovať k učeniu rôznymi formami práce aj spôsobmi, využitím mobilných aplikácií, či tvorivými činnosťami v exteriéri či interiéri.

V mesiaci september začali lektori pracovať v školách a motivovať žiakov k učeniu nie len prácou v zošitoch, ale aj hrovými aktivitami.

ZŠ Žakovce

 

Aktivity so žiakmi v mesiaci august boli prevádzané v exteriéri aj v interiéri obecnej knižnice v Žakovciach, kde prebiehali tvorivé dielne, žiaci si vyrobili obrázky, zvieratá z rôznych materiálov. V exteriéri pozorovali vtáctvo v okolí obce, vychádzka bola ku rozhliadni a žiaci pozorovali vtákov s ďalekohľadmi. Jeden deň sme venovali historickému mestu Kežmarok, kde poznávali žiaci historické pamiatky a navštívili Kežmarský hrad. Všetky tieto aktivity neboli len zábavne, ale aj poučné a v deťoch zanechávali veľký zážitok.

 







    ZŠ Janovce

Na prvých hodinách sa žiaci oboznámili s novými učebnicami, čo sa v tomto šk. roku budú učiť. Zopakovali sme spolu číselný rad do 100 sčítanie, odčítanie, číselný  rad a správne čítanie čísel. Pracovali sme na interaktívnej tabuli, využívali sme počítadla a žiaci pracovali samostatne. Hravou formou sme zopakovali násobilku kde starší žiaci súťažili kto prvý vypočíta príklady. Čítali sme krátke úryvky z kníh ktoré máme v triede a prepisovali text. Zdokonalili sa v čítaní viacslabičných slov a v čítaní so správnou intonáciou.  Žiaci Zahrali sme si spoločne hru dostihy a sazky, kde sa žiaci učili vnímať hodnotu peňazí a pracovať s nimi.

  • Úvodná hodina - opakovanie, konverzácia v anglickom jazyku, hrať didaktické hry na interaktívnej tabuli (pexeso, dopĺňať písmená do slov, tvoriť slová)                                                                                                                                                                                         
  •  Určitý a neurčitý člen - rozlišovať, opakovanie osobných a privlastňovacích zámen, ich správne používanie a dopĺňanie do viet                                                                                                                                                         
  •  Abeceda a hláskovanie - precvičovať, skladať slová, vety, hrať anglickú spoločenskú hru zameranú na komunikáciu v skupine                                                                                                                                          
  •  Formálna a neformálna komunikácia - rozlišovať pozdravy tvoriť jednoduché dialógy, riešiť zašifrované úlohy v pracovnom liste                                                                                                                                      
  •   Technológie a zariadenia - opakovať a precvičovať slovnú zásobu, hrať hry na interaktívnej tabuli (pexeso, osemsmerovka)                                                                                                                                    
  •                                                                                                                                                                                                    
  • Žiaci si prehlbujú svoje vedomosti najmä z anglického jazyka. Poznatky z hodín si fixujú prostredníctvom inovatívnych metód, zároveň zlepšujú svoje schopnosti pri práci s IKT. Hodiny prebiehajú najmä hravou formou, učíme sa komunikovať navzájom, zlepšujú sa sociálne vzťahy v triede.
  • Opakovanie anglických slovíčok

 Mesiac september prebiehal opakovaním -Podstatné mená mužského rodu vyhľadať v texte, pracovať s daným textom -určiť či je podstatné meno  životné/neživotné - roztriediť podstatné mená mužského rodu podľa životnosti. Podstatné mená stredného rodu, práca s textom, ovládať všetky vzory podstatného mena v strednom rode - vzor mesto - roztriediť podstatné mená podľa gramatického rodu, definovať vzor mesto, vedieť základné veci o vzore mesto. Podstatné mená ženského rodu - vzor žena - roztriediť podstatné mená podľa gramatického rodu, definovať vzor žena, pracovať s textom. Slabičné a neslabičné predpony, odvodené delenie slov podľa významu na jednovýznamové a viacvýznamové. vedieť povedať kedy je slovo jednovýznamové a kedy viacvýznamové.







 Čítanie detských kníh - zábavné dotvárať  príbeh, rozširovať slovnú zásobu, čítať s porozumením. Hravé písmenká - priraďovať slová k obrázkom, utvárať nové slová z rozhádzaných písmen, vyhľadávať určené hlásky a písmená - písmenkové pexeso .                                                                                                                                                                                                               Matematické hry na upevňovanie sčítania a odčítania  v číselnom obore do 20 bez prechodu desiatky - interaktívne cvičenia na tabletoch, pyramídy, pexesá - precvičovať sčítanie a odčítanie. Číselný vláčik - precvičovať usporiadania číselného radu, porovnávať čísla. Námetová hra V obchode na rozvoj finančnej gramotnosti, sčítať a odčítať do 20.


 ZŠ Krížová Ves

Mesiac september bol zmeraný prevažne na opakovanie učiva, kde sme preberali: Počtové operácie s prirodzenými číslami - násobiť, deliť, poznať algoritmus delenia viacciferných čísel, vykonať skúšku správnosti počtovej operácie. Tieto úlohy žiaci riešili samostatne, tak, aby boli pripravení k hodnoteniu. V opakovaní geometrie sme sa zamerali na trojuholník, štvorec, obdĺžnik - museli vedieť vypočíta obvod a obsah štvorca, obdĺžnika a trojuholníka. Opakovali sme taktiež premena jednotiek dĺžky - premieňať základné jednotky a zaokrúhľovanie čísel. Tieto aktivity žiakom pomáhajú pre lepšie pochopenie matematických operácií, kedy si môžu neustále opakovať a riešiť rôzne matematické úlohy.

V skupine pracujem so žiakmi, ktorí neustále potrebujú opakovať učivo a vysvetľovať, aby pochopili zadanie.





ZŠ Ľubica

 

V určenom termíne v mesiaci august sme sa zúčastnili exkurzie - výletu do Tatranskej Lomnice, kde sme so žiakmi  navštívili Botanickú záhradu a potom múzeum TANAP.  Do Tatranskej Lomnice sme cestovali autobusom.  Aktivita prebehla podľa plánu, ciele boli splnené. Strávili sme  pekný deň v prírode a poznali nové miesta a informácie.

Vyučovanie v prírode - poznávanie fauny a flóry v okolí Vysokých Tatier, ktoré nás obklopujú

V mesiaci september sme začali  pracovať so žiakmi skupinovou činnosťou v rámci doučovania a vzdelávania v oblasti primárneho vzdelávania v základnej škole.  Opakovanie učiva z druhého ročníka. Hláska, písmeno, abeceda. Slabičné slová, rozlišovacie znamienka. Odčítanie a sčítanie do 100.



Opakovali sme čítanie  a písanie čísel v obore do 100. Upevniť správnosť porovnávania.

Vymenovať číselný rad od 0 do 100. Doplniť znamienka <, >, =

V slovenskom jazyku sme si  zopakovali veľké a malé  písmená abecedy.

Zoraďovať písmená podľa abecedy a abecedného radu. Podčiarkovať veľké písmená.







 

Vyučovanie v exteriéri pokračovalo aj v mesiaci september, kedy sme spoločne so žiakmi navštívili Ľubovniansky hrad.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             




 Vyučovanie v prírode – návšteva hradu v Starej Ľubovni, Rozvoj environmentálnej výchovy, finančnej gramotnosti a prierezových tém z oblasti vlastivedy  a prírodovedy.

 

ZŠ Poprad Jarná

Počas aktivít v mesiaci august sme sa venovali outdorovým aktivitám zameraným na plávanie  a spoznávanie histórie mesta v ktorom žijú žiaci. Spoločne sme strávili čas na plavárni vo Svite, kde pozvaný tréner im ukázal správne techniky plávania a dýchania. Žiaci mali možnosť zasúťažiť si v plaveckých disciplínach a budovať vytrvalosť. Spoločne sme pracovali aj na zadaní mesta Poprad,  

ktorého úlohou bolo nájsť šifru zakódovanú pri drevených sochách v Kvetnici.

Žiaci si prehĺbili vedomosti o faune a flóre nášho kraja a zapojili sa svojou odpoveďou aj do súťaže. Počas posledného stretnutia mali možnosť oboznámiť sa s históriou mesta a jeho častí v hľadaní pokladu /geocashky/ v uliciach mesta.

 





September sme sa snažili správne skombinovať outdoorové aktivity s aktivitami v interiéri. Boli sme na poznávacom výlete v Tatrách, kde sme pozorovali živočíchy a prírodu, ako sa pripravujú na jeseň.

      


              

Spojili sme to s prechádzkou na čerstvom vzduch. Žiaci mali možnosť dozvedieť sa viac o živote ropuchy v jej prirodzenom prostredí a potrebné informácie hľadali na internete. Venovali sa aj vypracovaniu plagátu, ktorý zachytil tieto základné informácie. Na rozvoj jazykových zručností sme pozerali anglický film „Neobyčajná tvár“. Žiaci mali možnosť zlepšiť si posluch v anglickom jazyku. Taktiež si vytvárali „LapBook“ ako pomôcku pre ich vzdelávanie v cudzom jazyku.





 

Aktivity v rámci projektu Učíme sa inovatívne

 

V mesiaci júl pracovali lektori so žiakmi prevážne v exteriéri, kde im pripravili zaujímavé aktivity. Zážitkovým učením si žiaci zopakovali učivo z vlastivedy, biológie aj literatúry.

Do činnosti v letných mesiacoch – júl a august sa zapojili Základné školy -  Ľubica, Poprad , Žakovce.

ZŠ Poprad

Práca v mesiaci jún a júl 2022

Počas mesiaca jún sa žiaci zapájali do kreatívnej tvorby koláži na vybrané témy. Veselou fotodokumentáciou si tvorili výstižné výtvarné digitálne dielka a tvorili vlastné návrhy. V dvojhodinovom bloku mali možnosť sledovať anglické video - Wonders, ktoré prispelo k budovaniu ich empatie a dobrým vzťahom v triede. Po sledovaní videa nasledovala diskusia a žiaci inovatívne debatovali o nástrahách šikanovania v ich okolí. Zachytený priebeh aktivít:


 








Aktívne sa aj zapojili do cyklovychádzky v blízkej prírode, kde obdivovali faunu a flóru letného životného prostredia a budovali si telesnú zručnosť v jazde na bicykli. Taktiež bolo snahou kolektívu budovať silné vzťahy usporiadaním oslavy ukončenia školského roka a žiaci si takto aktívne budovali tímové zručnosti. 

Počas mesiaca júl sa činnosť aktivity sústredila na outdorové aktivity. Spoločne sme navštívili Starý Smokovec a venovali sa relaxačným technikám a správnemu dýchaniu vo voľnej prírode. Žiaci si osvojili správne držanie tela a postup správneho dýchania. Spoločne sme sa venovali aj plaveckej činnosti a žiaci sa snažili súťažiť v plaveckých disciplínach v Aqua City Poprad. Malo to na žiakov relaxačný účinok nakoľko získali aj dávku vitamínu D. Veľmi sa potešili aktivitám v tráve počas spoločného pikniku. Venovali sa vedomostným súťažiam a alternatívnej herbálnej medicíne. Mali možnosť aktívne sa učiť o liečivých bylinkách a ich účinku na organizmus.

Foto dokumentácia je na tomto linku: https://drive.google.com/drive/folders/1XiUu9xb4TJKeBuTQHrmxq4alAoNeMjbF?usp=shar

 






ZŠ Janovce

Práca v mesiaci jún 2022

Pokračuje v opakovaní vybraných slov a na začiatku každej hodiny slovenského jazyka  si zahráme  hru na vybrané slová, kde žiaci musia rýchlo reagovať, takže sme si vybrané slová precvičili a zopakovali. Žiakom to pomáha pri pásaní diktátov, kedy využívame tablety. Najlepšieho stále oceníme.  Čítanie: stále pokračujeme v zdokonaľovaní čítania, čo robí našim žiakom veľké problémy. Zdokonaľujeme sa v technické čítania, učíme sa čítať s porozumením, odpovedáme na otázky z textu.    Matematika: Násobenie a delenie do 100, precvičovanie a opakovanie, pre lepšie zautomatizovanie učiva násobenia a delenia používame kartičky alebo tablety. Pracujeme na interaktívnej tabuli v programoch, ktoré sú zamerané na násobenie a delenie. Žiaci súťažia, kto za najkratší čas vypočíta príklady na násobenie a delenie do 100. Tieto aktivity v rámci opakovania učiva žiakom pomáha pri riadnom výchovno-vzdelávacom procese. Na poslednej hodine sme si čítali vonku keďže bolo krásne slnečné počasie. Viď foto.




 

ZŠ Krížová Ves

Práca v mesiaci jún 2022

Vypracovávali sme komplexné úlohy - pracovali podľa zvoleného návodu alebo postupu, Interaktívne cvičenia - riešili úlohy, testy pomocou počítača a interaktívnej tabule, Opakovali sme zväčšovanie a zmenšovanie - zväčšiť a zmenšiť útvary vo štvorcovej sieti podľa návodu alebo pomocou inej siete.



ZŠ Ľubica

Práca v mesiaci jún a júl 2022

Zúčastnenie sa na festivale študentského remesla v Kežmarku. Zraz žiakov pred školou. Návšteva a zúčastnenie sa ekumenickej pobožnosti, sledovanie bubnovej show.

Vychádzka po okolí mesta. Význam festivalu študentského remesla, ktorý je venovaný netradičným témam, remeslám a historickým osobnostiam Kežmarku.

V stanovenom termíne sme sa so žiakmi zúčastnili aktivít v rámci osláv Festival remesiel v meste Kežmarok.

Do Kežmarku sme šli pešo, rovnako aj späť.




Žiaci sa zúčastnili v Kežmarku rôznych aktivít, ktoré mesto organizovalo . Počas pešieho presunu sme pozorovali prostredie a následne sa o ňom rozprávali, ktoré galérie sú v meste.

Späť sme sa vrátili podľa plánu.

Festival študentského remesla, prehliadka historického sprievodu, zapojenie sa do sprievodu, sledovanie otvorenia remesiel na nádvorí hradu, prehliadka predvádzania remesiel, zapojenie žiakov do rôznych súťaží. 

V mesiac júl 2022-

Práca v exteriéri, príprava vyučovania v prírode, návšteva ZOO v Spišskej Novej Vsi.      Vzdelávanie pomocou názorných ukážok, poznávame lesné a exotické zvieratá,   pozorovanie zvierat, environmentálna výchova, následná maľba, rozprávanie a opis zvierat, prepájanie so vzdelávaním.

Návšteva Mestskej knižnice v Kežmarku. Práca s knihou, vyhľadávanie kníh náučných, rozprávok, encyklopédií.




ZŠ Žakovce

  exkurzia  pri práci s koňmi, ktoré patria IKV Žakovce, kde nás oboznámili s chovom koní. Zamestnanec mám ukázal ako sa správne starať o kone, ako sa kôň osedláva a pod. Deti si vyskúšali aj jazdu na koni.

Počas vychádzky pozorujeme prírodu, zadeľujme spozorované zaujímavosti do živých a neživých súčasti prírody. Robíme fotodokumentáciu a komunikujeme o zaujímavostiach, ktoré nám príroda dáva. Oboznamujeme sa s prírodou a prehlbujeme si k nej pozitívny vzťah. Rozprávame sa prečo je dôležité prírodu chrániť.  

Cieľom tejto aktivity bolo, aby sa žiak vedel orientovať v knižnici, pozná pravidlá správania sa v knižnici, dokáže vyhľadať knihu na základe mená autora.  

Žiak zvláda samostatnú prácu pri realizácii práce podľa zadania.