streda 14. decembra 2022

Aktivity v rámci projektu Učíme sa inovatívne

 

V mesiaci júl pracovali lektori so žiakmi prevážne v exteriéri, kde im pripravili zaujímavé aktivity. Zážitkovým učením si žiaci zopakovali učivo z vlastivedy, biológie aj literatúry.

Do činnosti v letných mesiacoch – júl a august sa zapojili Základné školy -  Ľubica, Poprad , Žakovce.

ZŠ Poprad

Práca v mesiaci jún a júl 2022

Počas mesiaca jún sa žiaci zapájali do kreatívnej tvorby koláži na vybrané témy. Veselou fotodokumentáciou si tvorili výstižné výtvarné digitálne dielka a tvorili vlastné návrhy. V dvojhodinovom bloku mali možnosť sledovať anglické video - Wonders, ktoré prispelo k budovaniu ich empatie a dobrým vzťahom v triede. Po sledovaní videa nasledovala diskusia a žiaci inovatívne debatovali o nástrahách šikanovania v ich okolí. Zachytený priebeh aktivít:


 








Aktívne sa aj zapojili do cyklovychádzky v blízkej prírode, kde obdivovali faunu a flóru letného životného prostredia a budovali si telesnú zručnosť v jazde na bicykli. Taktiež bolo snahou kolektívu budovať silné vzťahy usporiadaním oslavy ukončenia školského roka a žiaci si takto aktívne budovali tímové zručnosti. 

Počas mesiaca júl sa činnosť aktivity sústredila na outdorové aktivity. Spoločne sme navštívili Starý Smokovec a venovali sa relaxačným technikám a správnemu dýchaniu vo voľnej prírode. Žiaci si osvojili správne držanie tela a postup správneho dýchania. Spoločne sme sa venovali aj plaveckej činnosti a žiaci sa snažili súťažiť v plaveckých disciplínach v Aqua City Poprad. Malo to na žiakov relaxačný účinok nakoľko získali aj dávku vitamínu D. Veľmi sa potešili aktivitám v tráve počas spoločného pikniku. Venovali sa vedomostným súťažiam a alternatívnej herbálnej medicíne. Mali možnosť aktívne sa učiť o liečivých bylinkách a ich účinku na organizmus.

Foto dokumentácia je na tomto linku: https://drive.google.com/drive/folders/1XiUu9xb4TJKeBuTQHrmxq4alAoNeMjbF?usp=shar

 






ZŠ Janovce

Práca v mesiaci jún 2022

Pokračuje v opakovaní vybraných slov a na začiatku každej hodiny slovenského jazyka  si zahráme  hru na vybrané slová, kde žiaci musia rýchlo reagovať, takže sme si vybrané slová precvičili a zopakovali. Žiakom to pomáha pri pásaní diktátov, kedy využívame tablety. Najlepšieho stále oceníme.  Čítanie: stále pokračujeme v zdokonaľovaní čítania, čo robí našim žiakom veľké problémy. Zdokonaľujeme sa v technické čítania, učíme sa čítať s porozumením, odpovedáme na otázky z textu.    Matematika: Násobenie a delenie do 100, precvičovanie a opakovanie, pre lepšie zautomatizovanie učiva násobenia a delenia používame kartičky alebo tablety. Pracujeme na interaktívnej tabuli v programoch, ktoré sú zamerané na násobenie a delenie. Žiaci súťažia, kto za najkratší čas vypočíta príklady na násobenie a delenie do 100. Tieto aktivity v rámci opakovania učiva žiakom pomáha pri riadnom výchovno-vzdelávacom procese. Na poslednej hodine sme si čítali vonku keďže bolo krásne slnečné počasie. Viď foto.




 

ZŠ Krížová Ves

Práca v mesiaci jún 2022

Vypracovávali sme komplexné úlohy - pracovali podľa zvoleného návodu alebo postupu, Interaktívne cvičenia - riešili úlohy, testy pomocou počítača a interaktívnej tabule, Opakovali sme zväčšovanie a zmenšovanie - zväčšiť a zmenšiť útvary vo štvorcovej sieti podľa návodu alebo pomocou inej siete.



ZŠ Ľubica

Práca v mesiaci jún a júl 2022

Zúčastnenie sa na festivale študentského remesla v Kežmarku. Zraz žiakov pred školou. Návšteva a zúčastnenie sa ekumenickej pobožnosti, sledovanie bubnovej show.

Vychádzka po okolí mesta. Význam festivalu študentského remesla, ktorý je venovaný netradičným témam, remeslám a historickým osobnostiam Kežmarku.

V stanovenom termíne sme sa so žiakmi zúčastnili aktivít v rámci osláv Festival remesiel v meste Kežmarok.

Do Kežmarku sme šli pešo, rovnako aj späť.




Žiaci sa zúčastnili v Kežmarku rôznych aktivít, ktoré mesto organizovalo . Počas pešieho presunu sme pozorovali prostredie a následne sa o ňom rozprávali, ktoré galérie sú v meste.

Späť sme sa vrátili podľa plánu.

Festival študentského remesla, prehliadka historického sprievodu, zapojenie sa do sprievodu, sledovanie otvorenia remesiel na nádvorí hradu, prehliadka predvádzania remesiel, zapojenie žiakov do rôznych súťaží. 

V mesiac júl 2022-

Práca v exteriéri, príprava vyučovania v prírode, návšteva ZOO v Spišskej Novej Vsi.      Vzdelávanie pomocou názorných ukážok, poznávame lesné a exotické zvieratá,   pozorovanie zvierat, environmentálna výchova, následná maľba, rozprávanie a opis zvierat, prepájanie so vzdelávaním.

Návšteva Mestskej knižnice v Kežmarku. Práca s knihou, vyhľadávanie kníh náučných, rozprávok, encyklopédií.




ZŠ Žakovce

  exkurzia  pri práci s koňmi, ktoré patria IKV Žakovce, kde nás oboznámili s chovom koní. Zamestnanec mám ukázal ako sa správne starať o kone, ako sa kôň osedláva a pod. Deti si vyskúšali aj jazdu na koni.

Počas vychádzky pozorujeme prírodu, zadeľujme spozorované zaujímavosti do živých a neživých súčasti prírody. Robíme fotodokumentáciu a komunikujeme o zaujímavostiach, ktoré nám príroda dáva. Oboznamujeme sa s prírodou a prehlbujeme si k nej pozitívny vzťah. Rozprávame sa prečo je dôležité prírodu chrániť.  

Cieľom tejto aktivity bolo, aby sa žiak vedel orientovať v knižnici, pozná pravidlá správania sa v knižnici, dokáže vyhľadať knihu na základe mená autora.  

Žiak zvláda samostatnú prácu pri realizácii práce podľa zadania.
















 

 

 

 

Aktivity v rámci projektu Učíme sa inovatívne

 

Správa hodnotenia za mesiace apríl a máj 2022

ZŠ Janovce

 Pokračujeme v opakovaní vybraných slov a na začiatku každej hodiny slovenského jazyka  si zahráme  hru na vybrané slová, kde žiaci musia rýchlo reagovať, takže sme si vybrané slová precvičili a zopakovali. Žiakom to pomáha pri pásaní diktátov, kedy využívame tablety. Najlepšieho stále oceníme.  Čítanie: stále pokračujeme v zdokonaľovaní čítania, čo robí našim žiakom veľké problémy. Zdokonaľujeme sa v technike čítania, učíme sa čítať s porozumením, odpovedáme na otázky z textu.    Matematika: Násobenie a delenie do 100, precvičovanie a opakovanie, pre lepšie zautomatizovanie učiva násobenia a delenia používame kartičky alebo tablety. Pracujeme na interaktívnej tabuli v programoch, ktoré sú zamerané na násobenie a delenie. Žiaci súťažia, kto za najkratší čas vypočíta príklady na násobenie a delenie do 100. Tieto aktivity v rámci opakovania učiva žiakom pomáhajú pri riadnom výchovno-vzdelávacom procese.

 

 




Venovali sme sa neohybným  slovným  druhom  - vedieť vymenovať neohybné slovné druhy, vedieť vyhľadať v texte a správne ich určiť. Príslovky - vedieť roztriediť príslovky podľa druhu.

Hra s príslovkami a kartičkami, program na Pc Alf otestuj sa - samostatná práca žiakov pri počítači a overenie schopnosti žiaka.   Určovali pád pri podstatnom mene a predložke. Využili sme hru: Hádaj aká predložka som ? Vedieť uhádnuť o akú predložku ide , znázorniť predložku mimikou.  Spojky - vyhľadávanie a krúžkovanie v texte - spojky. Využili sme všetky slovné druhy  tým rozvíjali slovnú zásobu vyhľadávaním  daného druhu slov za určitý čas.   

 





Veľká Noc – vytvorili žiaci plagát, spoznávali tradície krajiny, ktorej jazyk sa učíme  s využitím                                                                                                                                                                                           prídavných  a podstatných mien – rozlišovali a dodržiavali  poradie slov pri opise a  opakovaní učiva.    

Čítanie slov  a viet s hláskovou skupinou - ou, porozumieť textu, vyhľadať, vyznačiť, doplniť, dopísať,...  Hlásky a písmená dz, dž - čítanie viet, vyhľadať informáciu v texte. Rozširovanie slovnej zásoby. Odpovedať na otázky z textu.  Projektová práca - slová s ô - vyhľadávanie slov, dopĺňanie obrázkov, tvorenie viet.

 

Interaktívne cvičenia na tabletoch - matematické hry na upevňovanie sčítania a odčítania do 20 bez prechodu desiatky - pyramídy, pexesá, ...




ZŠ Jarná Poprad žiaci sa aktívne zapájali do prác v etwinningovom projekte a virtuálne navštívili aj Múzeum Holokaustu v Seredi. Takto sa im umožnilo dozvedieť sa viac o témach projektu, na ktorom medzinárodne spolupracujú s inými školami.

 Viac Foto dokumentácie je na tomto linku: https://drive.google.com/drive/folders/1KwoeZao2fDYLYrj6f6TA9hws5EAQW1Jp?usp=sharing

Samozrejme sa venovali aj inovatívnym metódam tvorby didaktických hier on-line, tu je ukážka tvorby https://www.flippity.net/qs.php?k=12gp7uqbqYEvQnh5M6ukpmJTV7JQHvDkdeTyVbK7MzAs a hrali sme túto aktivitu ako triednu súťaž tímov. Počas ďalšieho stretnutia sme programovali v programe Scratch a vytvorili sme veselé programy a videa

  Na outorový výlet sme sa vybrali do Slovenského raja a strávili sme v prírode poznávaním a pohybom pekné chvíle.






ZŠ Ľubica

Precvičovanie slovies – zopakovať definíciu slovies, gramatické kategórie: osoba, číslo, čas slovies.

Vedieť nielen vyhľadať slovesá v texte a poznať ich funkciu, ale naučiť sa aj gramatické kategórie slovies (osoba, číslo a čas). Vedieť vyčasovať slovesá, určiť u slovies neurčitok.


 



 

Využitie kníh na mimo čítankové čítanie. Vyhľadať v texte prirovnania, vytvoriť z textu komiks, dialógy vložiť do slovných bublín, porovnávať konkrétny text s inými textami. Zdokonaľovať sa v technike čítania, čítať s porozumením a chápať prečítanému.



 

 

Základná škola Krížová Ves

 

Na doučovacích hodinách sme riešili slovné úlohy – s prirodzenými číslami

Premena jednotiek – premeniť jednotky dĺžky v obore prirodzených čísel

Stavby z kociek – postaviť jednoduchú stavbu z kociek podľa návodu a naopak

Tabuľky a diagramy – zhromaždiť, roztriediť, usporiadať dáta, prečítať údaje z jednoduchej tabuľky, znázorniť dáta jednoduchým diagramom.

 

 






Tvorivý seminár  OZ Zvonkohra pre pedagogických zamestnancov

konaný v dňoch 21. a 22. mája 2022 Program Tvorivých dielní  - Košice


 

Tvorivý víkend pre pedagógov OZ Zvonkohra. Objavovali sme Košice so sprievodkyňou pani Nemčokovou.






 


 

Súčasťou seminára bola aj exkurzia historického centra Košíc, pri ktorom nás sprevádzala sprievodkyňa. Oboznamovala nás s históriou budov na námestí s rôznymi artefaktmi aj rôznymi historkami týchto mestských častí.  

 

Pokračovali sme návštevou  sociálneho podniku Sewn bag a skúšali sme tkať na rámikoch aj na krosnách.

Naučili sme sa spôsoby, ako vyrábať tašky udržateľným spôsobom z udržateľných materiálov. V produkcii dodržujeme zásady zero waste. Vďaka tomu vieme redukovať prichádzajúci odpad, na 10% pôvodného objemu.

V tvorivej dielni Tabačka Kulturfabrik sme absolvovali dve dielne -maľovanie pieskom a vytvorili sme kolekciu brošni s DARJA - Fused Glass Jewelry and Art.