streda 30. júna 2021

Informačné aktivity v rámci projektu Učíme sa inovatívne

 


15.3.2021 Informačné aktivity -  ZŠ Žakovce

Informačná aktivita ohľadom projektu, priblíženie aktivít hlavných cieľov projektu a možnosť využitia lektora v ZŠ Žakovce, ktorý by rozvíjal svoje profesionálne kompetencie a zároveň vzdelávacie výsledky žiakov – info deň

 

 





 

 

1.6.2021

Využitie prostriedkov cieľov projektu v praxi, priblíženie využitia projektu v iných základných školách a jeho využitie vplyvu na výchovno-vzdelávacie výsledky žiakov. Informovanie cieľových skupín ZŠ Žakovce a príprava na realizované aktivity.










nedeľa 31. januára 2021

Prihláška za člena OZ Zvonkohra.

 

Prihláška za člena   OZ   Z v o n k o h r a

 

Žiadam o členstvo v OZ Zvonkohra. Moje osobné údaje sú:

Meno a priezvisko:

 

 

Dátum a rok narodenia:

 

 

Bydlisko a PSČ:

 

 

Telefónne číslo:

 

 

e- Mail adresa:

 

 

 

Vyhlasujem, že som bol oboznámený so stanovami OZ Zvonkohra, súhlasím s nimi a budem dodržiavať v nich uvedené členské povinnosti. Som si vedomý, že z OZ Zvonkohra môžem na základe slobodného uváženia kedykoľvek vystúpiť písomným oznámením. Zároveň udeľujem súhlas k spracovaniu a evidencii mojich osobných údajov, uvedených v tejto prihláške výlučne pre vnútorné potreby OZ Zvonkohra.

 

Vyhlásenie o spracúvaní osobných údajov

Týmto ako dotknutá osoba vyhlasujem, že som si vedomý/á toho, že OZ Zvonkohra, Košická 10, 06001 Kežmarok, IČO 42233186, bude spracúvať moje osobné údaje za účelom evidencie členov združenia a zasielania informácií o aktivitách združenia.

So spracovaním mojich osobných údajov podľa uvedených podmienok súhlasím.

 

V ........................        dňa:

 

Podpis žiadateľa:

nedeľa 17. januára 2021

 




     

Zvonkohra Občianske združenie z Kežmarku realizuje projekt

 

Učíme sa inovatívne

 

Projekt a jeho hlavná aktivita Podpora oprávnených cieľových skupín za účelom zlepšovania študijných výsledkov a kompetencií žiakov je vnútorne organizovaná v troch čiastkových podaktivitách:

- Individuálna a skupinová práca so žiakmi

- Rozvoj kompetencií (pedagogických a odborných zamestnancov základných  škôl v zmysle platnej legislatívy)

- Riadenie/koordinácia projektu

 

 

Existujú rôzne kritické pohľady a sú menované rôzne príčiny, prečo sa v školách vychovávajú poddajní a neproduktívni ľudia. Jedným z týchto príčin je, že žiakov nedostatočne vedieme k spolupráci, máme potrebu niečo testovať, porovnávať či "vyťahovať informácie", namiesto toho, aby sme učili tým, že im dovolíme bádať a dopátrať sa k výsledku, žiakom nie je zodpovedaná otázka "prečo...", chýba tiež priestor pre dostatočnú pozornosť talentom.

Na druhej strane mince je však do veľkej miery "vyhorený" pedagóg aplikujúci tradičné a dnes nefunkčné prístupy, ktorými nevytvárajú podnetné prostredie a podmienky na rozvoj osobností - memorovanie, čítanie / diktovanie učiva, nepútavý výklad... trestanie žiakov za chyby a podobne. V zbore učiteľov je stále relatívne významná skupina mladých a svojmu povolaniu oddaných jednotlivcov, ktorí majú záujem zapájať sa do mimoškolských aktivít. Problémom je samozrejme tiež nedostatočne kvalitné vzdelanie učiteľov a nezdravé podnety k výberu takých vzdelávaní, ktoré budú pre samotný výchovno-vzdelávací proces zmysluplné.

V praxi učiteľa možno identifikovať rôzne problémy ako sú problémy s čítaním, písaním, počítaním či pravopisom, problémy s domácimi úlohami či nesamostatnosť. Tieto problémy majú rôzne príčiny, ktoré nedokáže vyriešiť pedagóg v škole alebo lektor, v rámci projektu, nakoľko ide o problém vyžadujúci si komplexnejší prístup, ktorý zasahuje až do rodiny.

V tomto prípade má projekt ambície byť prvkom, ktorý bude dopĺňať tento komplexný prístup k riešeniu rôznych situácií a to v spolupráci so školou, školským inkluzívnym tímom a rodinou.

 

Individuálna a skupinová práca so žiakmi

V projekte využívame služby odborného personálu najmä lektorov a konzultanta pre vzdelávanie. Lektori sú primárne pedagogickí a odborní zamestnanci spolupracujúcich škôl v zmysle platnej legislatívy a tiež ďalších školských zariadení, ktoré prejavia záujem o spoluprácu dodatočne počas implementácie projektu. V rámci aktivity je významným článkom odborný konzultant vzdelávania , ktorého úlohou je príprava a operatívna konzultácia s odborným/pedagogickým personálom spolupracujúcej školy pri identifikácií potrieb a nastavovania mimoškolskej aktivity.

Aktivita predpokladá spoluprácu odborného konzultanta vzdelávania a samotného lektora , čo vytvára predpoklad kumulácie poznatkov o potrebách žiakov, ich znalostí a nedostatkoch, silných/slabých stránok žiakov a možnosti vytvárania skupín s individuálnymi potrebami alebo práce s jednotlivcami. Zabezpečuje nastavenie odborných činností vykonávaných lektorom na základe výmeny informácií a v spolupráci so školským špeciálny pedagógom, s vyučujúcimi učiteľmi a s rodičom/zákonným zástupcom, prípravu podkladov a odporúčaní pre lektorov, ich odborné vedenie v súvislosti s výkonom mimoškolskej vzdelávacej činnosti. V prípade relevantnosti zabezpečuje výmenu informácií a vzájomná koordinácia s inkluzívnymi tímami spolupracujúcich subjektov v rámci podpory žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami zúčastňujúcimi sa mimoškolskej vzdelávacej činnosti s cieľom uspokojovania ich vzdelávacích potrieb.

Na základe odbornej konzultácie budú lektori poskytovať odbornú podporu žiakom napr. v podobe- doučovania (individuálne, skupinové) napr. v súvislosti s reparátmi, podpora pri spracovaní domácich úloh, výklad / vysvetlenie učiva nepochopeného vo vyučovacom procese, overovanie znalostí žiakov, precvičovanie čítania, písania, pravopisu,  individuálne cvičenie pre znalostne neuspokojených žiakov (napr. príprava na olympiády) v rámci podpory talentov, ktoré majú potenciál zvýšiť ich školskú úspešnosť, reedukačné a kompenzačné cvičenia, kurz / tréning techník smerujúcich k zvyšovaniu sebavedomia žiakov pri riešení problémov nesamostatnosti , kurz / tréning techník smerujúcich k systematizácií učenia a efektívneho učenia, ďalšie aktivity smerujúce k zvyšovaniu školskej úspešnosti žiakov (napr. matematika v praxi, slovenčina v praxi, zvyšovanie praktických IT zručností...a iné).

Problémy žiakov s dopadom na ich školskú úspešnosť majú rôzny pôvod, no primárne ide o problémy súvisiace s rodinou a nedostatočne podnetným prostredím. Ambície ani možnosti tohto projektu preto nie je možné riešiť komplexne, čo nemá znižovať ambície odborného personálu projektu pri vytváraní najvhodnejších podmienok pre cieľovú skupinu.

Práve preto je časť tejto podaktivity venovaná spolupráci s inkluzívnym tímom spolupracujúcej školy. Cieľom aktivity je vytvorenie podmienok zvyšujúcich ich školskú úspešnosť. Cieľovou skupinou sú žiaci základných škôl vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Benefitom tejto podaktivity je prostredníctvom vytvorenia lepších podmienok pre zvyšovanie školskej úspešnosti očakávané zlepšenie študijných výsledkov cieľovej skupiny, ale napríklad tiež zlepšenie triednej klímy. Benefity bude pociťovať aj rodina (napríklad v prípade využitia podpory pri spracovaní domácich úloh či techník pri systematizácií učenia).Výstupmi projektu je konkrétna parciálna aktivita (doučovanie, výklad, overenie znalostí) .

Realizácia bude organizovaná v učebniach  spolupracujúcej školy v zmysle dohody s vedením školy a v rámci pravidiel určených školským poriadkom. V čase pandémie aj pomocou online priestoru a digitálnych prostriedkov.

Rozvoj kompetencií (pedagogických a odborných zamestnancov základných  škôl v zmysle platnej legislatívy)

Z predchádzajúcej spolupráce so zamestnancami škôl a riaditeľmi škôl možno konštatovať, že pedagogickí a odborní zamestnanci príjmu častokrát akékoľvek  dostupné vzdelávanie bez toho, aby malo reálny potenciál prispieť k zvyšovaniu kvality vzdelávania v podobe pútavého výkladu učebnej látky. V rámci projektu má OZ Zvonkohra  zámer z paušálnej sadzby na ostatné oprávnené výdavky podporiť lektorov  podobe financovania kurzov či vzdelávania zvyšujúcich ich profesijné kompetencie.  Cieľom aktivity je vytvorenie podmienok pre zvýšenie profesijných kompetencií pedagogických a odborných zamestnancov. Cieľovou skupinou sú pedagogickí a odborní zamestnanci základných škôl v zmysle platnej legislatívy. Benefitom tejto podaktivity je zlepšenie podmienok pre zvyšovanie školskej úspešnosti, ktoré sa môže prejaviť napr. zlepšením triednej klímy zmenou prístupu učiteľa k žiakom, novým - pútavým výkladom učiva, a to v závislosti od výberu konkrétneho typu vzdelávania / kurzu, ktorý si príslušná osoba  určí po dohode so zodpovedným zamestnancom žiadateľa - konzultanta pre vzdelávanie.

Benefity nepriamo pocíti aj rodina žiaka z cieľovej skupiny. Výstupmi projektu je absolvovaný kurz / vzdelávanie.

Realizácia je zabezpečená výberom externého kurzu organizovaného vzdelávacou alebo inou inštitúciou, ktorá poskytuje príslušné vzdelávanie / kurz.

 

Po realizácií projektu bude žiadateľ tak ako do času predloženia projektu spolupracovať so školami, ktoré sa zapoja do realizácie projektu. Počas realizácie projektu predpokladá žiadateľ prirodzené zdokonalenie systému spolupráce a identifikáciu účinné motivácií zúčastnených strán (rodič, učiteľ, inkluzívny tím, žiak). Po ukončení realizácie projektu žiadateľ vyhodnotí výsledky projektu , zhodnotí jeho úspešnosť, prínosy, poučenia z prípadných chýb a opatrenia na ich elimináciu. Po aplikácií týchto opatrení plánuje pokračovať v aktivitách v rozsahu, ktorý bude finančne a prevádzkovo udržateľný. Za týmto účelom bude hľadať nové zdroje financovania pravdepodobne už počas samotnej implementácie.

PaedDr. Eva Raffajová

 


 


 

utorok 13. októbra 2020

 


Realizujeme projekt  " Učíme sa inovatívne"

Zámerom predkladaného projektu je vytvorenie podmienok pre cieľovú skupinu, ktoré umožnia zlepšiť školskú úspešnosť žiakov vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Cieľovou skupinou sú - žiaci základných škôl vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ďalej aj „ŠVVP“);- pedagogickí a odborní zamestnanci základných škôl v zmysle platnej legislatívy .Projektom podporíme rozvoj ich schopnosti efektívne sa učiť a zároveň formou našej starostlivosti budeme pôsobiť na zlepšovanie ich študijných výsledkov, ich chápanie špecifických tém, ktoré v rámci štandardnej časovej dotácie v rámci formálneho vzdelávania nedokážu dostatočne efektívne "spracovať", čo následne spôsobuje neefektívne zvládanie závislých oblastí (učivo) daného predmetu či medzipredmetových závislostí. Projekt má vytvoriť podmienky aj pre rozvoj bádateľských zručnosti, nadobúdanie vedomostí a zručností prostredníctvom skúmania mimo školského vzdelávacieho systému a to najmä prostredníctvom individuálneho prístupu k jednotlivcom alebo menším skupinám študentov / žiakov, ktorým sa budú lektori v rámci projektu venovať. Kľúčovým faktorom v školstve a v systéme vzdelávania je (žiakov) motivujúci a tvorivý učiteľ / lektor. Predkladaný projekt vychádza zo spolupráce s pedagogickými zamestnancami pôsobiacimi v základných  školách, obsah projektu venuje pozornosť aj ich motivácií v podobe nadobúdania nových zručností či kompetencií. V tejto súvislosti bude mať časť spolupracujúcich lektorov (v ostatnom čase pedagogických zamestnancov) možnosť zúčastniť sa kurzov či školení, ktoré budú investíciou jednak pre ich samých, ale tiež investíciou zúročovanou v rámci našej ďalšej spolupráce, no pozitívne dopady sa prirodzene prenesú aj do ich bežnej práce s deťmi v rámci formálneho vzdelávania v základnej škole. Okrem vytvorenia podmienok chceme využiť projekt aj pre motiváciu učiteľov zapájať sa do mimoškolských aktivít a to formou poskytnutia im možnosti absolvovania kurzu či vzdelávania, avšak výberom takého, ktoré mu umožní plniť svoje poslanie lepšie a efektívnejšie. Základná škola je tesne prepojená s materskou školou, hlavne v predelementárnej pedagogike, ktorá nadväzuje na elementárne- primárne vzdelávanie. Je dôležité vedieť žiakom pomôcť aj pri prechode žiakom z materskej školy do základných škôl a tiež pri príprave napríklad zápisu do 1. ročníka, v spolupráci s ďalšími aktivitami, ktoré sú vhodné a potrebné v primárnom vzdelávaní a základnej škole.

Projekt a jeho hlavná aktivita Podpora oprávnených cieľových skupín za účelom zlepšovania študijných výsledkov a kompetencií žiakov bude vnútorne organizovaná v troch čiastkových podaktivitách:
- Individuálna a skupinová práca so žiakmi
- Rozvoj kompetencií (pedagogických a odborných zamestnancov základných  škôl v zmysle platnej legislatívy)
- Riadenie/koordinácia projektu


 

                        

                              Podpora zlepšovania študijných výsledkov a kompetencií žiakov



Zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov

Trvanie: 1.10.2020- 31.3.2023







streda 4. marca 2020

Poznávaj a vymaľuj si Slovensko


Vážené kolegyne, kolegovia,
vítame Vás v novom umeleckom projekte Poznávaj a vymaľuj si Slovensko,
ktorý veríme, že prispeje k dobrej atmosfére na Vašej škole.
Projekt je veľmi praktický, výsledok bude trvalou  informáciou o Slovensku, ktorá zvýši poznávaciu aj estetickú stránku vzdelávania .

Projekt pozostáva z dvoch častí :
1)      hra „Vymaľuj si “ , ktorá je kľúčom na zoznámenie sa s tematikou, históriou, tradíciami, životom v danom meste, regióne.
PRAVIDLÁ :
Žiaci tvoria  výtvarné dielo, v tomto prípade maľovanku mesta Kežmarok. Maľovanku tvorí 16  predkreslených hárkov, aby sa dalo pracovať individuálne, alebo vo dvojiciach.  Žiaci vyfarbujú, alebo vypĺňajú stránky maľovanky farebne. Farebnosť, umelecká technika a použitý materiál , prípadne dotvorenie maľovanky sú ľubovoľné, závislé len od pedagóga, prípadne od vzájomnej dohody so žiakmi.
- Trieda sa pred spoločným dielom odfotí a fotografiu pošle na našu adresu : ozzvonkohra@gmail.com

2)      hra "Výprava", čo je jednoduchý žiacky etnologický a vlastivedný  výskum. Žiaci si pripravia projekt- môže byť plagát, slohová práca, ilustrácia, vlastná tvorba, opis, fotografie- v ktorom zobrazia zaujímavosti z daného mesta a okolia .
-       Práce môžu poslať na adresu:  A, ozzvonkohra@gmail.com ,  B, Zvonkohra Eva Raffajová, Košická 10, 06001 Kežmarok, prípadne ich doniesť osobne do Mestskej knižnice v Kežmarku
-       Termín: do 15.05.2020
Pred  plnením úlohy 1.  sa prihlásite na riešenie pomocou mailu: ozzvonkohra@gmail.com, kde uvediete názov školy, meno pedagóga, triedu a mail, na ktorý môžeme poslať predlohy maľovanky.

V prílohe Vám potom pošleme  maľovanku mesta Kežmarok, ktorej vymaľovanie je pre
žiakov ľahko zvládnuteľné a jej výsledok prekvapujúci. Možno preto zaznamenáva oveľa väčší úspech ako sme očakávali. Navyše sa môže stať krásnou ozdobou triedy.

V prípade záujmu žiakov a učiteľov ponúkame maľovanky Kežmarku aj na predaj v cene za 1 kus 1 €. Objednávky môžete realizovať na t.č. 0911 162256, prípadne ozzvonkohra@gmail.com  .

Fotografie v úlohe 1. a práce v úlohe 2. označte názvom triedy, základnej školy, školského zariadenia a menom  pedagóga.  Práce, ktoré vyberie odborná porota  v 1. a 2. úlohe budú odmenené cenami a vyhodnotené v priestoroch Mestskej knižnice v Kežmarku v júni 2020, kde bude aj inštalovaná výstava. Aktivita a úlohy budú hodnotené v dvoch kategóriách a to vo všetkých školských zariadeniach:
I.              kategória:   deti vo veku 5- 10 rokov
II.            kategória :  deti vo veku 11- 16 rokov


Milé kolegyne a kolegovia.
Kvalitu aj intenzitu záujmu o históriu, kultúru a dianie v spoločnosti možno u žiakov vybudovať prostredníctvom aj ich aktívnej participácie pri hľadaní, spracovávaní a „novom“ použití prvkov kultúrneho dedičstva. Každý človek sa lepšie a ľahšie stotožní s kultúrnymi prvkami (ako hodnotami) vlastnej rodiny, dediny, mesta, či regiónu ak zistí, že aj v jeho komunite, dedine, či mestskej časti sa zachovali kultúrne prvky, ktoré sú jedinečné, zaujímavé, hodnotné, dokonca požadované v medzinárodnom projekte a rovnocenné s tými svetovými, posilní to jeho vedomie pôvodu, hrdosť aj identitu (lokálnu, regionálnu, národnú, európsku, ale aj etnickú, náboženskú a kultúrnu).
Motiváciu mladých ľudí zvyšuje kreatívnosť priestoru, ktorý im vytvoríme a zmysluplnosť ich aktivity. Vytvorenie špecifického a originálneho obrazu mesta na Slovensku prostredníctvom maľovanky bude výsledok spoločnej práce, založenej na aktívnom prístupe a sebarealizácii jednotlivcov. 

Informácie o projekte :
www.ozzvonkohra.blogspot.sk
0911 162256

Ďakujeme a tešíme sa na spoluprácu :)

Za tím Zvonkohra- Poznávaj a vymaľuj si Slovensko
Vám želá pekný deň
PaedDr. Eva Raffajová