nedeľa 17. januára 2021

 




     

Zvonkohra Občianske združenie z Kežmarku realizuje projekt

 

Učíme sa inovatívne

 

Projekt a jeho hlavná aktivita Podpora oprávnených cieľových skupín za účelom zlepšovania študijných výsledkov a kompetencií žiakov je vnútorne organizovaná v troch čiastkových podaktivitách:

- Individuálna a skupinová práca so žiakmi

- Rozvoj kompetencií (pedagogických a odborných zamestnancov základných  škôl v zmysle platnej legislatívy)

- Riadenie/koordinácia projektu

 

 

Existujú rôzne kritické pohľady a sú menované rôzne príčiny, prečo sa v školách vychovávajú poddajní a neproduktívni ľudia. Jedným z týchto príčin je, že žiakov nedostatočne vedieme k spolupráci, máme potrebu niečo testovať, porovnávať či "vyťahovať informácie", namiesto toho, aby sme učili tým, že im dovolíme bádať a dopátrať sa k výsledku, žiakom nie je zodpovedaná otázka "prečo...", chýba tiež priestor pre dostatočnú pozornosť talentom.

Na druhej strane mince je však do veľkej miery "vyhorený" pedagóg aplikujúci tradičné a dnes nefunkčné prístupy, ktorými nevytvárajú podnetné prostredie a podmienky na rozvoj osobností - memorovanie, čítanie / diktovanie učiva, nepútavý výklad... trestanie žiakov za chyby a podobne. V zbore učiteľov je stále relatívne významná skupina mladých a svojmu povolaniu oddaných jednotlivcov, ktorí majú záujem zapájať sa do mimoškolských aktivít. Problémom je samozrejme tiež nedostatočne kvalitné vzdelanie učiteľov a nezdravé podnety k výberu takých vzdelávaní, ktoré budú pre samotný výchovno-vzdelávací proces zmysluplné.

V praxi učiteľa možno identifikovať rôzne problémy ako sú problémy s čítaním, písaním, počítaním či pravopisom, problémy s domácimi úlohami či nesamostatnosť. Tieto problémy majú rôzne príčiny, ktoré nedokáže vyriešiť pedagóg v škole alebo lektor, v rámci projektu, nakoľko ide o problém vyžadujúci si komplexnejší prístup, ktorý zasahuje až do rodiny.

V tomto prípade má projekt ambície byť prvkom, ktorý bude dopĺňať tento komplexný prístup k riešeniu rôznych situácií a to v spolupráci so školou, školským inkluzívnym tímom a rodinou.

 

Individuálna a skupinová práca so žiakmi

V projekte využívame služby odborného personálu najmä lektorov a konzultanta pre vzdelávanie. Lektori sú primárne pedagogickí a odborní zamestnanci spolupracujúcich škôl v zmysle platnej legislatívy a tiež ďalších školských zariadení, ktoré prejavia záujem o spoluprácu dodatočne počas implementácie projektu. V rámci aktivity je významným článkom odborný konzultant vzdelávania , ktorého úlohou je príprava a operatívna konzultácia s odborným/pedagogickým personálom spolupracujúcej školy pri identifikácií potrieb a nastavovania mimoškolskej aktivity.

Aktivita predpokladá spoluprácu odborného konzultanta vzdelávania a samotného lektora , čo vytvára predpoklad kumulácie poznatkov o potrebách žiakov, ich znalostí a nedostatkoch, silných/slabých stránok žiakov a možnosti vytvárania skupín s individuálnymi potrebami alebo práce s jednotlivcami. Zabezpečuje nastavenie odborných činností vykonávaných lektorom na základe výmeny informácií a v spolupráci so školským špeciálny pedagógom, s vyučujúcimi učiteľmi a s rodičom/zákonným zástupcom, prípravu podkladov a odporúčaní pre lektorov, ich odborné vedenie v súvislosti s výkonom mimoškolskej vzdelávacej činnosti. V prípade relevantnosti zabezpečuje výmenu informácií a vzájomná koordinácia s inkluzívnymi tímami spolupracujúcich subjektov v rámci podpory žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami zúčastňujúcimi sa mimoškolskej vzdelávacej činnosti s cieľom uspokojovania ich vzdelávacích potrieb.

Na základe odbornej konzultácie budú lektori poskytovať odbornú podporu žiakom napr. v podobe- doučovania (individuálne, skupinové) napr. v súvislosti s reparátmi, podpora pri spracovaní domácich úloh, výklad / vysvetlenie učiva nepochopeného vo vyučovacom procese, overovanie znalostí žiakov, precvičovanie čítania, písania, pravopisu,  individuálne cvičenie pre znalostne neuspokojených žiakov (napr. príprava na olympiády) v rámci podpory talentov, ktoré majú potenciál zvýšiť ich školskú úspešnosť, reedukačné a kompenzačné cvičenia, kurz / tréning techník smerujúcich k zvyšovaniu sebavedomia žiakov pri riešení problémov nesamostatnosti , kurz / tréning techník smerujúcich k systematizácií učenia a efektívneho učenia, ďalšie aktivity smerujúce k zvyšovaniu školskej úspešnosti žiakov (napr. matematika v praxi, slovenčina v praxi, zvyšovanie praktických IT zručností...a iné).

Problémy žiakov s dopadom na ich školskú úspešnosť majú rôzny pôvod, no primárne ide o problémy súvisiace s rodinou a nedostatočne podnetným prostredím. Ambície ani možnosti tohto projektu preto nie je možné riešiť komplexne, čo nemá znižovať ambície odborného personálu projektu pri vytváraní najvhodnejších podmienok pre cieľovú skupinu.

Práve preto je časť tejto podaktivity venovaná spolupráci s inkluzívnym tímom spolupracujúcej školy. Cieľom aktivity je vytvorenie podmienok zvyšujúcich ich školskú úspešnosť. Cieľovou skupinou sú žiaci základných škôl vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Benefitom tejto podaktivity je prostredníctvom vytvorenia lepších podmienok pre zvyšovanie školskej úspešnosti očakávané zlepšenie študijných výsledkov cieľovej skupiny, ale napríklad tiež zlepšenie triednej klímy. Benefity bude pociťovať aj rodina (napríklad v prípade využitia podpory pri spracovaní domácich úloh či techník pri systematizácií učenia).Výstupmi projektu je konkrétna parciálna aktivita (doučovanie, výklad, overenie znalostí) .

Realizácia bude organizovaná v učebniach  spolupracujúcej školy v zmysle dohody s vedením školy a v rámci pravidiel určených školským poriadkom. V čase pandémie aj pomocou online priestoru a digitálnych prostriedkov.

Rozvoj kompetencií (pedagogických a odborných zamestnancov základných  škôl v zmysle platnej legislatívy)

Z predchádzajúcej spolupráce so zamestnancami škôl a riaditeľmi škôl možno konštatovať, že pedagogickí a odborní zamestnanci príjmu častokrát akékoľvek  dostupné vzdelávanie bez toho, aby malo reálny potenciál prispieť k zvyšovaniu kvality vzdelávania v podobe pútavého výkladu učebnej látky. V rámci projektu má OZ Zvonkohra  zámer z paušálnej sadzby na ostatné oprávnené výdavky podporiť lektorov  podobe financovania kurzov či vzdelávania zvyšujúcich ich profesijné kompetencie.  Cieľom aktivity je vytvorenie podmienok pre zvýšenie profesijných kompetencií pedagogických a odborných zamestnancov. Cieľovou skupinou sú pedagogickí a odborní zamestnanci základných škôl v zmysle platnej legislatívy. Benefitom tejto podaktivity je zlepšenie podmienok pre zvyšovanie školskej úspešnosti, ktoré sa môže prejaviť napr. zlepšením triednej klímy zmenou prístupu učiteľa k žiakom, novým - pútavým výkladom učiva, a to v závislosti od výberu konkrétneho typu vzdelávania / kurzu, ktorý si príslušná osoba  určí po dohode so zodpovedným zamestnancom žiadateľa - konzultanta pre vzdelávanie.

Benefity nepriamo pocíti aj rodina žiaka z cieľovej skupiny. Výstupmi projektu je absolvovaný kurz / vzdelávanie.

Realizácia je zabezpečená výberom externého kurzu organizovaného vzdelávacou alebo inou inštitúciou, ktorá poskytuje príslušné vzdelávanie / kurz.

 

Po realizácií projektu bude žiadateľ tak ako do času predloženia projektu spolupracovať so školami, ktoré sa zapoja do realizácie projektu. Počas realizácie projektu predpokladá žiadateľ prirodzené zdokonalenie systému spolupráce a identifikáciu účinné motivácií zúčastnených strán (rodič, učiteľ, inkluzívny tím, žiak). Po ukončení realizácie projektu žiadateľ vyhodnotí výsledky projektu , zhodnotí jeho úspešnosť, prínosy, poučenia z prípadných chýb a opatrenia na ich elimináciu. Po aplikácií týchto opatrení plánuje pokračovať v aktivitách v rozsahu, ktorý bude finančne a prevádzkovo udržateľný. Za týmto účelom bude hľadať nové zdroje financovania pravdepodobne už počas samotnej implementácie.

PaedDr. Eva Raffajová

 


 


 

utorok 13. októbra 2020

 


Realizujeme projekt  " Učíme sa inovatívne"

Zámerom predkladaného projektu je vytvorenie podmienok pre cieľovú skupinu, ktoré umožnia zlepšiť školskú úspešnosť žiakov vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Cieľovou skupinou sú - žiaci základných škôl vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ďalej aj „ŠVVP“);- pedagogickí a odborní zamestnanci základných škôl v zmysle platnej legislatívy .Projektom podporíme rozvoj ich schopnosti efektívne sa učiť a zároveň formou našej starostlivosti budeme pôsobiť na zlepšovanie ich študijných výsledkov, ich chápanie špecifických tém, ktoré v rámci štandardnej časovej dotácie v rámci formálneho vzdelávania nedokážu dostatočne efektívne "spracovať", čo následne spôsobuje neefektívne zvládanie závislých oblastí (učivo) daného predmetu či medzipredmetových závislostí. Projekt má vytvoriť podmienky aj pre rozvoj bádateľských zručnosti, nadobúdanie vedomostí a zručností prostredníctvom skúmania mimo školského vzdelávacieho systému a to najmä prostredníctvom individuálneho prístupu k jednotlivcom alebo menším skupinám študentov / žiakov, ktorým sa budú lektori v rámci projektu venovať. Kľúčovým faktorom v školstve a v systéme vzdelávania je (žiakov) motivujúci a tvorivý učiteľ / lektor. Predkladaný projekt vychádza zo spolupráce s pedagogickými zamestnancami pôsobiacimi v základných  školách, obsah projektu venuje pozornosť aj ich motivácií v podobe nadobúdania nových zručností či kompetencií. V tejto súvislosti bude mať časť spolupracujúcich lektorov (v ostatnom čase pedagogických zamestnancov) možnosť zúčastniť sa kurzov či školení, ktoré budú investíciou jednak pre ich samých, ale tiež investíciou zúročovanou v rámci našej ďalšej spolupráce, no pozitívne dopady sa prirodzene prenesú aj do ich bežnej práce s deťmi v rámci formálneho vzdelávania v základnej škole. Okrem vytvorenia podmienok chceme využiť projekt aj pre motiváciu učiteľov zapájať sa do mimoškolských aktivít a to formou poskytnutia im možnosti absolvovania kurzu či vzdelávania, avšak výberom takého, ktoré mu umožní plniť svoje poslanie lepšie a efektívnejšie. Základná škola je tesne prepojená s materskou školou, hlavne v predelementárnej pedagogike, ktorá nadväzuje na elementárne- primárne vzdelávanie. Je dôležité vedieť žiakom pomôcť aj pri prechode žiakom z materskej školy do základných škôl a tiež pri príprave napríklad zápisu do 1. ročníka, v spolupráci s ďalšími aktivitami, ktoré sú vhodné a potrebné v primárnom vzdelávaní a základnej škole.

Projekt a jeho hlavná aktivita Podpora oprávnených cieľových skupín za účelom zlepšovania študijných výsledkov a kompetencií žiakov bude vnútorne organizovaná v troch čiastkových podaktivitách:
- Individuálna a skupinová práca so žiakmi
- Rozvoj kompetencií (pedagogických a odborných zamestnancov základných  škôl v zmysle platnej legislatívy)
- Riadenie/koordinácia projektu


 

                        

                              Podpora zlepšovania študijných výsledkov a kompetencií žiakov



Zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov

Trvanie: 1.10.2020- 31.3.2023







streda 4. marca 2020

Poznávaj a vymaľuj si Slovensko


Vážené kolegyne, kolegovia,
vítame Vás v novom umeleckom projekte Poznávaj a vymaľuj si Slovensko,
ktorý veríme, že prispeje k dobrej atmosfére na Vašej škole.
Projekt je veľmi praktický, výsledok bude trvalou  informáciou o Slovensku, ktorá zvýši poznávaciu aj estetickú stránku vzdelávania .

Projekt pozostáva z dvoch častí :
1)      hra „Vymaľuj si “ , ktorá je kľúčom na zoznámenie sa s tematikou, históriou, tradíciami, životom v danom meste, regióne.
PRAVIDLÁ :
Žiaci tvoria  výtvarné dielo, v tomto prípade maľovanku mesta Kežmarok. Maľovanku tvorí 16  predkreslených hárkov, aby sa dalo pracovať individuálne, alebo vo dvojiciach.  Žiaci vyfarbujú, alebo vypĺňajú stránky maľovanky farebne. Farebnosť, umelecká technika a použitý materiál , prípadne dotvorenie maľovanky sú ľubovoľné, závislé len od pedagóga, prípadne od vzájomnej dohody so žiakmi.
- Trieda sa pred spoločným dielom odfotí a fotografiu pošle na našu adresu : ozzvonkohra@gmail.com

2)      hra "Výprava", čo je jednoduchý žiacky etnologický a vlastivedný  výskum. Žiaci si pripravia projekt- môže byť plagát, slohová práca, ilustrácia, vlastná tvorba, opis, fotografie- v ktorom zobrazia zaujímavosti z daného mesta a okolia .
-       Práce môžu poslať na adresu:  A, ozzvonkohra@gmail.com ,  B, Zvonkohra Eva Raffajová, Košická 10, 06001 Kežmarok, prípadne ich doniesť osobne do Mestskej knižnice v Kežmarku
-       Termín: do 15.05.2020
Pred  plnením úlohy 1.  sa prihlásite na riešenie pomocou mailu: ozzvonkohra@gmail.com, kde uvediete názov školy, meno pedagóga, triedu a mail, na ktorý môžeme poslať predlohy maľovanky.

V prílohe Vám potom pošleme  maľovanku mesta Kežmarok, ktorej vymaľovanie je pre
žiakov ľahko zvládnuteľné a jej výsledok prekvapujúci. Možno preto zaznamenáva oveľa väčší úspech ako sme očakávali. Navyše sa môže stať krásnou ozdobou triedy.

V prípade záujmu žiakov a učiteľov ponúkame maľovanky Kežmarku aj na predaj v cene za 1 kus 1 €. Objednávky môžete realizovať na t.č. 0911 162256, prípadne ozzvonkohra@gmail.com  .

Fotografie v úlohe 1. a práce v úlohe 2. označte názvom triedy, základnej školy, školského zariadenia a menom  pedagóga.  Práce, ktoré vyberie odborná porota  v 1. a 2. úlohe budú odmenené cenami a vyhodnotené v priestoroch Mestskej knižnice v Kežmarku v júni 2020, kde bude aj inštalovaná výstava. Aktivita a úlohy budú hodnotené v dvoch kategóriách a to vo všetkých školských zariadeniach:
I.              kategória:   deti vo veku 5- 10 rokov
II.            kategória :  deti vo veku 11- 16 rokov


Milé kolegyne a kolegovia.
Kvalitu aj intenzitu záujmu o históriu, kultúru a dianie v spoločnosti možno u žiakov vybudovať prostredníctvom aj ich aktívnej participácie pri hľadaní, spracovávaní a „novom“ použití prvkov kultúrneho dedičstva. Každý človek sa lepšie a ľahšie stotožní s kultúrnymi prvkami (ako hodnotami) vlastnej rodiny, dediny, mesta, či regiónu ak zistí, že aj v jeho komunite, dedine, či mestskej časti sa zachovali kultúrne prvky, ktoré sú jedinečné, zaujímavé, hodnotné, dokonca požadované v medzinárodnom projekte a rovnocenné s tými svetovými, posilní to jeho vedomie pôvodu, hrdosť aj identitu (lokálnu, regionálnu, národnú, európsku, ale aj etnickú, náboženskú a kultúrnu).
Motiváciu mladých ľudí zvyšuje kreatívnosť priestoru, ktorý im vytvoríme a zmysluplnosť ich aktivity. Vytvorenie špecifického a originálneho obrazu mesta na Slovensku prostredníctvom maľovanky bude výsledok spoločnej práce, založenej na aktívnom prístupe a sebarealizácii jednotlivcov. 

Informácie o projekte :
www.ozzvonkohra.blogspot.sk
0911 162256

Ďakujeme a tešíme sa na spoluprácu :)

Za tím Zvonkohra- Poznávaj a vymaľuj si Slovensko
Vám želá pekný deň
PaedDr. Eva Raffajová














piatok 28. februára 2020

Deti a ich radosti.










Deti a ich radosti

Zvonkohra Občianske združenie realizuje za podpory Nadácie pre deti Slovenska a Hodiny deťom projekt pre deti a žiakov z rómskej osady v Ľubici pod názvom Deti a ich radosti. V rámci projektu sa deti učili rôznym remeselným a výtvarným technikám, ktoré môžu využiť i v ďalšej činnosti. Počas tvorivých dielní a stretnutí sa zdokonaľovali v ručných remeselných prácach a to v práci s drôtom, učili sa vytvárať šperky, pracovali s vlnou, kde sa učili pliesť a háčkovať úžitkové predmety. Pracovali s modelovacou hmotou , vytvárali figúrky a ozdobné predmety. Zoznamovali sa s programovaním, kde modelovali robotické modely a programovali ich krok za krokom. V rámci projektu sa zúčastnili viacerých návštev múzeí, výstav a exkurzií, ktoré mali za cieľ rozvíjať ich osobnosť, spoznávať niečo nové, získavať informácie o našich tradíciách, remeslách a hodnotách.  Projekt veľmi pomohol pri ich rozvoji osobnosti v menovaných oblastiach, rovnako im priniesol radosť do života, nakoľko tieto deti nemajú veľké  možnosti pri zmysluplnom trávení voľného času a spoznávaní svojho okolia, histórie a tradícií. Priniesol im do života radosť aj v oblasti moderného vzdelávania a to prostredníctvom modelov robotických stavebníc, ktoré programovali, porovnávali a prezentovali na verejnosti.
PaedDr. Eva Raffajová
















sobota 25. januára 2020

2 % za rok 2019

2% na aktivity pre deti a ich rodičov

Priatelia, ak chcete , môžete nám venovať 2% z dane, budeme Vám vďační-
Zvonkohra
Adresa: Košická 10, 06001 Kežmarok
IČO: 42233186
Právna forma: Občianske združenie
IBAN číslo účtu: SK8575000000004020933017 / kód banky: 7500 (Československá obchodná banka, a.s.)
ZVONKOHRA

nedeľa 5. januára 2020

Erasmus Plus kurz

Dramatická výchova v predškolskej a elementárnej pedagogike.



Eramsus+ logo


Kurz je určený pre učiteľov materských a základných škôl a vzdelávacích zariadení.
Cieľom kurzu v rámci vzdelávacieho programu je vybaviť účastníkov takými vedomosťami a základnými schopnosťami a rozvinúť ich osobnostné a talentové predpoklady, aby boli schopní kvalifikovane využívať prostriedky a postupy dramatického umenia v práci s deťmi vo vyučovaní i v zariadeniach zameraných na voľný čas, prípadne i v rámci edukačnej práce s inými vekovými skupinami, pracovať so svojimi zverencami na divadelnom predstavení alebo prednese , recitácii, rozvíjať ich schopnosti a kompetencie v oblasti divadelnej tvorby, umenia, dramatickej výchovy a umeleckej percepcie. Trvanie kurzu: 5 dní, 20 hodín
Miesto: Kežmarok, Vysoké Tatry a okolie


Organizátor kurzu
Zvonkohra Občianske združenie
Miesto
Kežmarok, Slovensko

Jazyk
CZ; EN; SK
Témy
Inkluzívne vzdelávanie a vzdelávanie pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami; Pedagogika a didaktika; Predškolské vzdelávanie a starostlivosť
Kľúčové kompetencie
Gramotnosť; Kultúrne povedomie a prejav; Osobná, sociálna a vzdelávacia
Cieľová skupina
Učitelia a zamestnanci školy: predškolský stupeň; Učitelia a zamestnanci školy: primárne vzdelávanie; Vedenie školy
Cena
350 Euro
Zahrnuté v cene
Kurz
Počet účastníkov
20
Certifikát o absolvovaní
Áno


piatok 1. novembra 2019

Z programovania Meet and Code 2019















Meet and code 2019





https://meet-and-code.org/sk/sk/event-show/3929

https://meet-and-code.org/sk/sk/event-show/2258


Predstavte si svet, v ktorom všetci mladí európski občania majú digitálne zručnosti na formovanie svojej vlastnej budúcnosti.
Meet and Code je poháňaný touto víziou a implementovaný s presvedčením, že k tomu môže dôjsť, ak rôzne skupiny spolupracujú.
Pomáhame neziskovým organizáciám organizovať miestne podujatia zamerané na kódovanie, ktoré podporujú komunity všetkých veľkostí a robia Európu digitálnejšou od miestnej úrovne. S našou iniciatívou sa usilujeme o globálne zmeny a pracujeme v rámci Týždňa kódov EÚ a cieľov trvalo udržateľného rozvoja OSN .
Meet and Code je tým pravým miestom pre mladých Európanov, aby urobili prvé kroky ako tvorcovia digitálnych technológií. Učia sa nielen kódovanie, ale aj riešenie problémov a spoluprácu.

Ako Meet and Code podporuje digitálne vzdelávanie?

Naším poslaním je podporovať miestne neziskové organizácie v celej Európe s cieľom poskytnúť prístup k kódovaniu a digitálnym zručnostiam pre ďalšiu generáciu mladých Európanov.






streda 25. septembra 2019

Naprogramujme si svoj model Zvonkohra

Dievčatá vo veku od 8 do 10 rokov sa učia programovať pomocou robotických stavebníc Lego We Do 2 , Boost a Ozobotov svoje vlastné modely, ktoré budú predvádzať na školskom robotickom festivale.
Dievčatá si naprogramujú za pomoci uvedených stavebníc svoj vlastný funkčný robotický model, ktorý budú musieť potom na robotickom festivale predviesť tak, aby predvádzal rôzne pohyby, pohyboval sa po dráhe, točil sa a tiež ho budú môcť rôzne vyzdobiť, upraviť a pod. Odborná porota bude vytvorená z chlapcov, ktorí už vedia programovať, a z učiteľov školy. Porota potom na festivale po prehliadke robotov- modelov vyberie tie najlepšie a ocení ich. Z aktivity bude vytvorený dokument, ktorý krok za krokom popíše programovanie a postup dievčat, ich zdokonaľovanie sa, či záujem o programovanie.


https://www.meet-and-code.org/sk/sk/event-show/2258




streda 14. augusta 2019




Dieťa a jeho radosti

Projekt Deti a jeho radosti sa bude venovať rozvoju tvorivej činnosti detí z rómskej osady v Ľubici, okres Kežmarok, ktoré sa zapoja do aktivít a ich následnej prevencii pred negatívnymi vplyvmi. Tieto deti nemajú veľa príležitostí, ako tráviť zmysluplne svoj voľný čas mimo prostredia rómskej osady tak, aby bol motivačný a pozitívny pre ich rast. Návrh projektu s aktivitami pôsobí na osobnostný rozvoj detí a ich kritické myslenie formou rôznych tvorivých činností a spoločných zážitkov, ktoré naučia účastníkov aj nové zručnosti. Tento projekt Deti a ich radosti je nový. Vychádza z poznatkov dobrovoľníkov zo Zvonkohry, ktorí už niekoľko rokov pôsobia v tejto oblasti a rovnako pracovali aj na rôznych projektoch, z ktorých vyplynuli aj ciele a aktivity tohto nového projektu. Keďže deti žijú v nevyhovujúcich podmienkach v rómskej osade bez príležitosti rozvíjať svoju osobnosť, spoznávať nové veci a miesta, prezentovať sa pozitívnom svetle na verejnosti, rozhodli sme sa dať im príležitosť. Ukázať im možnosti tvorivej činnosti, ako prežiť plnohodnotný deň, niečo nové sa dobrovoľne a s túžbou naučiť, potom to predviesť a zdokonaľovať sa v tom, nájsť uplatnenie, tešiť sa z výsledkov a ďalej na sebe pracovať. Hlavným zámerom projektu je predstaviť a naučiť deti tvorivé techniky, ktoré budú základom ich remeselnej a umeleckej činnosti, ich osobnosti v ďalšom raste.Rómske deti, ktoré žijú v osade v Ľubici, sú deti, ktoré nemajú vhodné prostredie pre svoju prípravu do školy, pre získavanie nových zručností a motivačné, obohatené prežívanie voľného času. Často nemajú ani svoju vlastnú posteľ, základné podmienky na žitie. Týmto projektom by sme im chceli pomôcť pri ich trávení voľného času, zažiť chvíle radosti a popritom spoznať i iný život, ktorý plynie mimo rómskej osady, aby získali pocit, že sú aj iné možnosti, cesty, spôsoby ako žiť, rozvíjať sa a prebudiť v nich chcenie, aby na sebe začali pracovať a chceli niečo vedieť urobiť, čo by im prinieslo dobrý pocit, uznanie a nové výzvy. Keďže už dlhé roky pracujeme s týmto prostredím a vieme, že aj tieto deti sú tu a chcú sa zapájať do aktivít, len sa hanbia, nemajú príležitosti, sú odmietané, tak by sme im to prostredníctvom našich aktivít umožnili a snažili sa čo najviac zmierniť ich zlú situáciu.Po ukončení projektu chceme pokračovať v týchto tvorivých aktivitách prostredníctvom nášho občianskeho združenia Zvonkohra i naďalej. Zaviesť v škole krúžky, ktoré by sme viedli s vybranými účastníkmi z rómskej osady a to konkrétne Scratch- programovanie, Drevo-hlina-drôt, Tvorivé dielne, Romale Gile, Šikovné ruky. Keďže záujem detí je veľký, je dôležité pokračovať a vytvárať pre ne podmienky na sebarozvoj. Mnohé z nich majú možnosť pokračovať potom v štúdiu na Súkromnej strednej odbornej škole v odbore umelecký rezbár, krajčírka, tvorba a dizajn odevu.


nedeľa 28. apríla 2019

STEM Discovery Week 2019

STEM Discovery Week 2019 is a joint international initiative that invites projectsorganisations and schools across Europe and around the world, to celebrate careers and studies in the fields of Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM). The tagline for this year’s campaign is “best practices in using innovative STEM resources”. The primary focus of this year's campaign, is to showcase how teaching materials and other learning resources are used in educational activities.
Interested to become a partner?
By committing to the STEM Discovery Week 2019, the partners agree to:
  • Organise and share information about activities or actions in STEM education as part of the STEM Discovery Week campaign.
  • Encourage third parties to support and join the initiative by organising STEM activities or actions of their own and share information about them as part of the STEM Discovery Week campaign.
  • Publish on their web page information in support of the STEM Discovery Week campaign, hence facilitating an active exchange of information among projects, organisations and schools.
For more information on the registration steps that potential partners need to follow, please consult this document here.
Are you organising a STEM activity around April 2019?

Include it on the map! Participants organising STEM activities and actions from 1 February to 30 April 2019 may also enter the STEM Discovery Week competitions. Visit the competitions' section on the Scientix online portal for more information here.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScCHwY1xVxIi6ALMw9hKf_P8pI7xI21I_cGPBOcVd-6TN6Ecw/viewform?usp=sf_link

Code Week 2019

I've been selected to be one of EU Code Week Leading Teacher for Slovakia!!! Such a great honour! 
Looking forward to introduce coding to more people!