utorok 13. októbra 2020

 

                        

                              Podpora zlepšovania študijných výsledkov a kompetencií žiakov



Zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov

Trvanie: 1.10.2020- 31.3.2023







streda 4. marca 2020

Poznávaj a vymaľuj si Slovensko


Vážené kolegyne, kolegovia,
vítame Vás v novom umeleckom projekte Poznávaj a vymaľuj si Slovensko,
ktorý veríme, že prispeje k dobrej atmosfére na Vašej škole.
Projekt je veľmi praktický, výsledok bude trvalou  informáciou o Slovensku, ktorá zvýši poznávaciu aj estetickú stránku vzdelávania .

Projekt pozostáva z dvoch častí :
1)      hra „Vymaľuj si “ , ktorá je kľúčom na zoznámenie sa s tematikou, históriou, tradíciami, životom v danom meste, regióne.
PRAVIDLÁ :
Žiaci tvoria  výtvarné dielo, v tomto prípade maľovanku mesta Kežmarok. Maľovanku tvorí 16  predkreslených hárkov, aby sa dalo pracovať individuálne, alebo vo dvojiciach.  Žiaci vyfarbujú, alebo vypĺňajú stránky maľovanky farebne. Farebnosť, umelecká technika a použitý materiál , prípadne dotvorenie maľovanky sú ľubovoľné, závislé len od pedagóga, prípadne od vzájomnej dohody so žiakmi.
- Trieda sa pred spoločným dielom odfotí a fotografiu pošle na našu adresu : ozzvonkohra@gmail.com

2)      hra "Výprava", čo je jednoduchý žiacky etnologický a vlastivedný  výskum. Žiaci si pripravia projekt- môže byť plagát, slohová práca, ilustrácia, vlastná tvorba, opis, fotografie- v ktorom zobrazia zaujímavosti z daného mesta a okolia .
-       Práce môžu poslať na adresu:  A, ozzvonkohra@gmail.com ,  B, Zvonkohra Eva Raffajová, Košická 10, 06001 Kežmarok, prípadne ich doniesť osobne do Mestskej knižnice v Kežmarku
-       Termín: do 15.05.2020
Pred  plnením úlohy 1.  sa prihlásite na riešenie pomocou mailu: ozzvonkohra@gmail.com, kde uvediete názov školy, meno pedagóga, triedu a mail, na ktorý môžeme poslať predlohy maľovanky.

V prílohe Vám potom pošleme  maľovanku mesta Kežmarok, ktorej vymaľovanie je pre
žiakov ľahko zvládnuteľné a jej výsledok prekvapujúci. Možno preto zaznamenáva oveľa väčší úspech ako sme očakávali. Navyše sa môže stať krásnou ozdobou triedy.

V prípade záujmu žiakov a učiteľov ponúkame maľovanky Kežmarku aj na predaj v cene za 1 kus 1 €. Objednávky môžete realizovať na t.č. 0911 162256, prípadne ozzvonkohra@gmail.com  .

Fotografie v úlohe 1. a práce v úlohe 2. označte názvom triedy, základnej školy, školského zariadenia a menom  pedagóga.  Práce, ktoré vyberie odborná porota  v 1. a 2. úlohe budú odmenené cenami a vyhodnotené v priestoroch Mestskej knižnice v Kežmarku v júni 2020, kde bude aj inštalovaná výstava. Aktivita a úlohy budú hodnotené v dvoch kategóriách a to vo všetkých školských zariadeniach:
I.              kategória:   deti vo veku 5- 10 rokov
II.            kategória :  deti vo veku 11- 16 rokov


Milé kolegyne a kolegovia.
Kvalitu aj intenzitu záujmu o históriu, kultúru a dianie v spoločnosti možno u žiakov vybudovať prostredníctvom aj ich aktívnej participácie pri hľadaní, spracovávaní a „novom“ použití prvkov kultúrneho dedičstva. Každý človek sa lepšie a ľahšie stotožní s kultúrnymi prvkami (ako hodnotami) vlastnej rodiny, dediny, mesta, či regiónu ak zistí, že aj v jeho komunite, dedine, či mestskej časti sa zachovali kultúrne prvky, ktoré sú jedinečné, zaujímavé, hodnotné, dokonca požadované v medzinárodnom projekte a rovnocenné s tými svetovými, posilní to jeho vedomie pôvodu, hrdosť aj identitu (lokálnu, regionálnu, národnú, európsku, ale aj etnickú, náboženskú a kultúrnu).
Motiváciu mladých ľudí zvyšuje kreatívnosť priestoru, ktorý im vytvoríme a zmysluplnosť ich aktivity. Vytvorenie špecifického a originálneho obrazu mesta na Slovensku prostredníctvom maľovanky bude výsledok spoločnej práce, založenej na aktívnom prístupe a sebarealizácii jednotlivcov. 

Informácie o projekte :
www.ozzvonkohra.blogspot.sk
0911 162256

Ďakujeme a tešíme sa na spoluprácu :)

Za tím Zvonkohra- Poznávaj a vymaľuj si Slovensko
Vám želá pekný deň
PaedDr. Eva Raffajová














piatok 28. februára 2020

Deti a ich radosti.










Deti a ich radosti

Zvonkohra Občianske združenie realizuje za podpory Nadácie pre deti Slovenska a Hodiny deťom projekt pre deti a žiakov z rómskej osady v Ľubici pod názvom Deti a ich radosti. V rámci projektu sa deti učili rôznym remeselným a výtvarným technikám, ktoré môžu využiť i v ďalšej činnosti. Počas tvorivých dielní a stretnutí sa zdokonaľovali v ručných remeselných prácach a to v práci s drôtom, učili sa vytvárať šperky, pracovali s vlnou, kde sa učili pliesť a háčkovať úžitkové predmety. Pracovali s modelovacou hmotou , vytvárali figúrky a ozdobné predmety. Zoznamovali sa s programovaním, kde modelovali robotické modely a programovali ich krok za krokom. V rámci projektu sa zúčastnili viacerých návštev múzeí, výstav a exkurzií, ktoré mali za cieľ rozvíjať ich osobnosť, spoznávať niečo nové, získavať informácie o našich tradíciách, remeslách a hodnotách.  Projekt veľmi pomohol pri ich rozvoji osobnosti v menovaných oblastiach, rovnako im priniesol radosť do života, nakoľko tieto deti nemajú veľké  možnosti pri zmysluplnom trávení voľného času a spoznávaní svojho okolia, histórie a tradícií. Priniesol im do života radosť aj v oblasti moderného vzdelávania a to prostredníctvom modelov robotických stavebníc, ktoré programovali, porovnávali a prezentovali na verejnosti.
PaedDr. Eva Raffajová
















sobota 25. januára 2020

2 % za rok 2019

2% na aktivity pre deti a ich rodičov

Priatelia, ak chcete , môžete nám venovať 2% z dane, budeme Vám vďační-
Zvonkohra
Adresa: Košická 10, 06001 Kežmarok
IČO: 42233186
Právna forma: Občianske združenie
IBAN číslo účtu: SK8575000000004020933017 / kód banky: 7500 (Československá obchodná banka, a.s.)
ZVONKOHRA

nedeľa 5. januára 2020

Erasmus Plus kurz

Dramatická výchova v predškolskej a elementárnej pedagogike.



Eramsus+ logo


Kurz je určený pre učiteľov materských a základných škôl a vzdelávacích zariadení.
Cieľom kurzu v rámci vzdelávacieho programu je vybaviť účastníkov takými vedomosťami a základnými schopnosťami a rozvinúť ich osobnostné a talentové predpoklady, aby boli schopní kvalifikovane využívať prostriedky a postupy dramatického umenia v práci s deťmi vo vyučovaní i v zariadeniach zameraných na voľný čas, prípadne i v rámci edukačnej práce s inými vekovými skupinami, pracovať so svojimi zverencami na divadelnom predstavení alebo prednese , recitácii, rozvíjať ich schopnosti a kompetencie v oblasti divadelnej tvorby, umenia, dramatickej výchovy a umeleckej percepcie. Trvanie kurzu: 5 dní, 20 hodín
Miesto: Kežmarok, Vysoké Tatry a okolie


Organizátor kurzu
Zvonkohra Občianske združenie
Miesto
Kežmarok, Slovensko

Jazyk
CZ; EN; SK
Témy
Inkluzívne vzdelávanie a vzdelávanie pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami; Pedagogika a didaktika; Predškolské vzdelávanie a starostlivosť
Kľúčové kompetencie
Gramotnosť; Kultúrne povedomie a prejav; Osobná, sociálna a vzdelávacia
Cieľová skupina
Učitelia a zamestnanci školy: predškolský stupeň; Učitelia a zamestnanci školy: primárne vzdelávanie; Vedenie školy
Cena
350 Euro
Zahrnuté v cene
Kurz
Počet účastníkov
20
Certifikát o absolvovaní
Áno


piatok 1. novembra 2019

Z programovania Meet and Code 2019















Meet and code 2019





https://meet-and-code.org/sk/sk/event-show/3929

https://meet-and-code.org/sk/sk/event-show/2258


Predstavte si svet, v ktorom všetci mladí európski občania majú digitálne zručnosti na formovanie svojej vlastnej budúcnosti.
Meet and Code je poháňaný touto víziou a implementovaný s presvedčením, že k tomu môže dôjsť, ak rôzne skupiny spolupracujú.
Pomáhame neziskovým organizáciám organizovať miestne podujatia zamerané na kódovanie, ktoré podporujú komunity všetkých veľkostí a robia Európu digitálnejšou od miestnej úrovne. S našou iniciatívou sa usilujeme o globálne zmeny a pracujeme v rámci Týždňa kódov EÚ a cieľov trvalo udržateľného rozvoja OSN .
Meet and Code je tým pravým miestom pre mladých Európanov, aby urobili prvé kroky ako tvorcovia digitálnych technológií. Učia sa nielen kódovanie, ale aj riešenie problémov a spoluprácu.

Ako Meet and Code podporuje digitálne vzdelávanie?

Naším poslaním je podporovať miestne neziskové organizácie v celej Európe s cieľom poskytnúť prístup k kódovaniu a digitálnym zručnostiam pre ďalšiu generáciu mladých Európanov.






streda 25. septembra 2019

Naprogramujme si svoj model Zvonkohra

Dievčatá vo veku od 8 do 10 rokov sa učia programovať pomocou robotických stavebníc Lego We Do 2 , Boost a Ozobotov svoje vlastné modely, ktoré budú predvádzať na školskom robotickom festivale.
Dievčatá si naprogramujú za pomoci uvedených stavebníc svoj vlastný funkčný robotický model, ktorý budú musieť potom na robotickom festivale predviesť tak, aby predvádzal rôzne pohyby, pohyboval sa po dráhe, točil sa a tiež ho budú môcť rôzne vyzdobiť, upraviť a pod. Odborná porota bude vytvorená z chlapcov, ktorí už vedia programovať, a z učiteľov školy. Porota potom na festivale po prehliadke robotov- modelov vyberie tie najlepšie a ocení ich. Z aktivity bude vytvorený dokument, ktorý krok za krokom popíše programovanie a postup dievčat, ich zdokonaľovanie sa, či záujem o programovanie.


https://www.meet-and-code.org/sk/sk/event-show/2258




streda 14. augusta 2019




Dieťa a jeho radosti

Projekt Deti a jeho radosti sa bude venovať rozvoju tvorivej činnosti detí z rómskej osady v Ľubici, okres Kežmarok, ktoré sa zapoja do aktivít a ich následnej prevencii pred negatívnymi vplyvmi. Tieto deti nemajú veľa príležitostí, ako tráviť zmysluplne svoj voľný čas mimo prostredia rómskej osady tak, aby bol motivačný a pozitívny pre ich rast. Návrh projektu s aktivitami pôsobí na osobnostný rozvoj detí a ich kritické myslenie formou rôznych tvorivých činností a spoločných zážitkov, ktoré naučia účastníkov aj nové zručnosti. Tento projekt Deti a ich radosti je nový. Vychádza z poznatkov dobrovoľníkov zo Zvonkohry, ktorí už niekoľko rokov pôsobia v tejto oblasti a rovnako pracovali aj na rôznych projektoch, z ktorých vyplynuli aj ciele a aktivity tohto nového projektu. Keďže deti žijú v nevyhovujúcich podmienkach v rómskej osade bez príležitosti rozvíjať svoju osobnosť, spoznávať nové veci a miesta, prezentovať sa pozitívnom svetle na verejnosti, rozhodli sme sa dať im príležitosť. Ukázať im možnosti tvorivej činnosti, ako prežiť plnohodnotný deň, niečo nové sa dobrovoľne a s túžbou naučiť, potom to predviesť a zdokonaľovať sa v tom, nájsť uplatnenie, tešiť sa z výsledkov a ďalej na sebe pracovať. Hlavným zámerom projektu je predstaviť a naučiť deti tvorivé techniky, ktoré budú základom ich remeselnej a umeleckej činnosti, ich osobnosti v ďalšom raste.Rómske deti, ktoré žijú v osade v Ľubici, sú deti, ktoré nemajú vhodné prostredie pre svoju prípravu do školy, pre získavanie nových zručností a motivačné, obohatené prežívanie voľného času. Často nemajú ani svoju vlastnú posteľ, základné podmienky na žitie. Týmto projektom by sme im chceli pomôcť pri ich trávení voľného času, zažiť chvíle radosti a popritom spoznať i iný život, ktorý plynie mimo rómskej osady, aby získali pocit, že sú aj iné možnosti, cesty, spôsoby ako žiť, rozvíjať sa a prebudiť v nich chcenie, aby na sebe začali pracovať a chceli niečo vedieť urobiť, čo by im prinieslo dobrý pocit, uznanie a nové výzvy. Keďže už dlhé roky pracujeme s týmto prostredím a vieme, že aj tieto deti sú tu a chcú sa zapájať do aktivít, len sa hanbia, nemajú príležitosti, sú odmietané, tak by sme im to prostredníctvom našich aktivít umožnili a snažili sa čo najviac zmierniť ich zlú situáciu.Po ukončení projektu chceme pokračovať v týchto tvorivých aktivitách prostredníctvom nášho občianskeho združenia Zvonkohra i naďalej. Zaviesť v škole krúžky, ktoré by sme viedli s vybranými účastníkmi z rómskej osady a to konkrétne Scratch- programovanie, Drevo-hlina-drôt, Tvorivé dielne, Romale Gile, Šikovné ruky. Keďže záujem detí je veľký, je dôležité pokračovať a vytvárať pre ne podmienky na sebarozvoj. Mnohé z nich majú možnosť pokračovať potom v štúdiu na Súkromnej strednej odbornej škole v odbore umelecký rezbár, krajčírka, tvorba a dizajn odevu.


nedeľa 28. apríla 2019

STEM Discovery Week 2019

STEM Discovery Week 2019 is a joint international initiative that invites projectsorganisations and schools across Europe and around the world, to celebrate careers and studies in the fields of Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM). The tagline for this year’s campaign is “best practices in using innovative STEM resources”. The primary focus of this year's campaign, is to showcase how teaching materials and other learning resources are used in educational activities.
Interested to become a partner?
By committing to the STEM Discovery Week 2019, the partners agree to:
  • Organise and share information about activities or actions in STEM education as part of the STEM Discovery Week campaign.
  • Encourage third parties to support and join the initiative by organising STEM activities or actions of their own and share information about them as part of the STEM Discovery Week campaign.
  • Publish on their web page information in support of the STEM Discovery Week campaign, hence facilitating an active exchange of information among projects, organisations and schools.
For more information on the registration steps that potential partners need to follow, please consult this document here.
Are you organising a STEM activity around April 2019?

Include it on the map! Participants organising STEM activities and actions from 1 February to 30 April 2019 may also enter the STEM Discovery Week competitions. Visit the competitions' section on the Scientix online portal for more information here.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScCHwY1xVxIi6ALMw9hKf_P8pI7xI21I_cGPBOcVd-6TN6Ecw/viewform?usp=sf_link

Code Week 2019

I've been selected to be one of EU Code Week Leading Teacher for Slovakia!!! Such a great honour! 
Looking forward to introduce coding to more people!


piatok 22. februára 2019

2% za rok 2018

2%

Priatelia, ak chcete , môžete nám venovať 2% z dane, budeme Vám vďační-
Zvonkohra
Adresa: Košická 10, 06001 Kežmarok
IČO: 42233186
Právna forma: Občianske združenie
IBAN číslo účtu: SK8575000000004020933017 / kód banky: 7500 (Československá obchodná banka, a.s.)
ZVONKOHRA - označte ich kľúčovým slovom (tagom):


nedeľa 7. októbra 2018

Meet and Code






Od hrania k programovaniu- ako súčasť aktivít Týždňa programovania- Code Week 2018.
V spolupráci s techsoup Europe, SAP, Nadáciou Pontis.








štvrtok 27. septembra 2018

Code Week 2018

https://codeweek.eu/my

Týždeň programovania v Základnej škole v Ľubici


Organizátor:
Základná škola Ľubica, Školská 1, 05971 Ľubica 
raffajove@gmail.com
Miesto konania: 
Školská 1, Ľubica, Slovensko
Od Monday 8th of October 2018 at 08:00 do Friday 19th of October 2018 at 12:30
Opis:
Týždeň programovania v Základnej škole v Ľubici - pre žiakov a učiteľov ZŠ Ľubica - Aktivity podporené spoločnosťou Google 1. Čo to je Code week? Na čo slúži týždeň programovania? Oslavuje programovanie ako tvorivú činnosť. Dáva ľuďom slobodu. Spája ľudí. Nadchne viac ľudí pre vedu, techniku, inžinierstvo a matematiku. 2. Ako sa viem ja a moji žiaci zapojiť? Ako sa môžem zapojiť do Európskeho týždňa programovania? Učitelia, ktorí vyučujú informatiku, ale aj všetky iné predmety sa môžu spoločne so svojimi žiakmi zúčastniť týchto aktivít: - Virtuálna trieda pre výuku programovania- CodeCombat, naučíte sa programovať hrou. www.codecombat.com - Hodina kódu- hodinový kurz určený pre všetky vekové kategórie vo viac ako 45 jazykoch www.hourofcode.com/us/sk/learn Hosťujte hodinu, návod ako na to nájdete na webovej stránke, ak si trúfate , prekročte jednohodinovú hranicu, po ukončení si vytlačte certifikát. - Scratch- od hrania k programovaniu. Vytvorte zaujímavú animáciu, jednoduché programy v Scratch programe. - Lego WE DO2, Ozobot, Micro:bit- vytvorte zo stavebnice robota, naprogramujte si ho a predveďte ho . - Alebo ešte je aj programovanie bez počítača: V skutočnosti nepotrebujete počítače a internetové pripojenie, aby ste sa naučili výpočtovému mysleniu. Vyskúšajte si programovanie offline pomocou návodu CodyRoby- www.codeweek.it/codyroby/ / všetky aktivity nájdete na menovaných webových stránkach, Scratch program je nainštalovaný na počítačoch v učebni PC, stavebnica Lego bude k dispozícii/ 3. Prečo by som sa ako učiteľ mal/a zapojiť? Čo si môžem z tohto podujatia odniesť ja okrem ceny a odmeny /tričko/ za účasť? Učitelia: cena – víkendový wellness pobyt pre dve osoby / 3 najaktívnejší učitelia/ Okrem iného nás programovanie učí algoritmickému mysleniu, riešeniu problémov, kreativite, kritickému mysleniu, analytickému mysleniu a tímovej práci. Až 90 % pracovných miest dneška si vyžaduje digitálne zručnosti vrátane programovania. 4. Prečo je zaujímavé pre žiakov zapojiť sa? Odmena za účasť- tričko. Hlavné ceny pre najaktívnejších: - 1.stupeň- 3 žiaci, cena pre každého žiaka v hodnote 80 € - 2. stupeň- 3 žiaci, cena pre každého žiaka v hodnote 80 € Miesto: triedy, počítačové učebne, doma. Ukončenie aktivít- počet vytlačených certifikátov, zdokumentovanie účasti – do 17.októbra Prezentácia projektov v Scratch programe, CodeCombat, prípadne iné , naprogramovanie vybranej témy. Vyhodnotenie –19. október 2018 za prítomnosti Google Slovakia. Tešíme sa na Vaše práce. Bližšie informácie: PaedDr. Eva Raffajová
Ďalšie informácie:
Cieľová skupina tohto podujatia:
  • Elementary school students
  •  
  • Employed adults
Hlavné témy:
  • Basic programming concepts
  •  
  • Robotics
  •  
  • Unplugged activities
  •  
  • Playful coding activities
Značky:
    KÓD CODE WEEK 4 ALL
    cw18-gbxyR
    Zdieľajte podujatie:

    Od hrania k programovaniu.


    https://www.meet-and-code.org/sk/sk/event-show/1282


    PopisReplikovateľnosť- využiteľnosť podujatia bude viditeľná v ďalšom vyučovaní informatiky a to vo viacerých predmetoch, i v rámci CLIL, efektívneho vyučovania a rozvoja kritického myslenia. Výsledky budú hmatateľné- robotické zostavy, naprogramovateľné roboty a nehmatateľné- webová stránka, padlet, blogy a články v tlači, inovácia vyučovania . Na podujatí sa bude pracovať s LEGO® Education WeDo 2.0 - Súpravu LEGO WeDo 2.0 so základným softvérom pre PC- prenesenie skutočného vedeckého výskumu do nižších tried základných škôl. Kombináciou konštrukčných LEGO dielov s počítačovým rozhraním, senzormi a motormi, ovládanými užívateľsky príjemným programovacím prostredím, spoločne so žiackymi projektami a metodickými materiálmi pre učiteľov, zvýšený záujem žiakov o vedu a techniku a umožnenie im uvádzať ich vlastnú prácu do života. Umožňuje to :
    Príklady dobrej praxe z overovania programovania. Od návrhu ku konštrukcii • Rozvoj kreativity pri hľadaní alternatívnych riešení • Rozvoj komunikácie a zdieľanie myšlienok pri skupinovej práci • Tvorba programu pre model • Práca so softwérovým nástrojom pre získavanie informácií • Využitie spätnej väzby pre korekciu programu.